ایرانیان جهان
نقد و بررسی نظریه فیلسوفان اخلاق سوئد در مبارزه با کرونا
دوشنبه 16 تیر 1399 - 12:30:29 PM
ایرانیان جهان-به گزارش خبرنگار مهر ، متن زیر، خلاصه گزارشی است که در پژوهشگاه فضای مجازی، گروه مطالعات اخلاقی فضای مجازی به تهیه کنندگی امیرعباس رکنی و نظارت محمدمهدی نصرهرندی تهیه شده است.
جامعه جهانی به این اجماع رسید که همه انسان ها از حقوق یکسان برخوردار هستند و ازجمله مهم ترین حقوق انسان برخورداری از حق حیات است که مقدمه استیفای سایر حقوق او است. هرچند چنین توافقی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ حقوق بشر به عنوان سندی مکتوب که موردتوافق همه اعضای جامعه جهانی واقع شد موجب امیدواری بسیاری از اندیشمندان و صلح طلبان و مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان شد، اما چرخه پایمال کردن حقوق بشر متوقف نشد و تاکنون نیز ادامه دارد. همچنان شاهد کشتار انسان های بی گناه در اقصی نقاط جهان هستیم و قوی ترها بی هیچ بهانه ای ضعیف ترها را می کشند. سلب حق حیات انسان ها ممکن است به اشکال گوناگونی به وقوع بپیوندد. گاه این سلب حیات به شکل سخت محقق می شود و گاهی نیز شاهد آن هستیم که به شکلی نرم و بدون خدشه دار شدن پرستیژ بین المللی صاحبان زر و زور اتفاق می افتد.
ویروس کرونا به عنوان مهیب ترین و خطرناک ترین بحرانی که بعد از جنگ دوم جهانی سرتاسر کره زمین را فراگرفته است، سبب ابتلای بیش 3,300,062 و مرگ 233,639 انسان شده است. میلیون ها انسان دیگر نیز در معرض ابتلاء و خطر مرگ قرار دارند و دقیقاً برای بشر مشخص نیست چه زمانی این ماشین مرگ متوقف خواهد شد و چه تعداد دیگر خواهند مرد و آینده جهان چه خواهد بود؟ ویروس کرونا دیگر مشکل یک کشور خاص نیست، بلکه مشکلی جهانی است که قطب های اقتصادی جهان را از حرکت بازداشته و آینده را در هاله ای از ابهام فروبرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/164010/نقد-و-بررسی-نظریه-فیلسوفان-اخلاق-سوئد-در-مبارزه-با-کرونا
بستن   چاپ