ایرانیان جهان
رهاسازی زباله پای سه دهیار را در قزوین به دستگاه قضایی باز کرد
سه شنبه 17 تير 1399 - 13:07:21
ایرانیان جهان - سه دهیار روستاهای بخش کوهین قزوین به دلیل رهاسازی زباله در طبیعت و آلوده کردن محیط زیست برای انجام سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، اکبر کشت پروررئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین ضمن تایید خبر فوق اظهار داشت: این دهیاران به همراه یک شرکت تعاونی به علت بی‌توجهی به مدیریت پسماند و رهاسازی و انباشت زباله باعث آلودگی هوا، آب و خاک روستاها و منطقه شده‌ بودند .
وی با بیان اینکه انباشت زباله خارج از محل مشخص مدیریت پسماند باعث آلودگی محیط زیست می‌شود، گفت: با اینکه در این خصوص تذکرات فراوانی به شوراها و دهیاران قزوین داده می‌شود اما این سه دهیار هیچ توجهی به این مسائل نداشتند .
کشت پرور به تجمع سگ‌های ولگرد در برخی روستاهای بخش کوهین اشاره کرد و گفت: مدت‌ها است که مردم این بخش از وجود سگ‌های ولگرد در روستاها اظهار نارضایتی می کردند که پس از بررسی لازم، مشخص شد زباله‌ها باعث تجمع این حیوانات شده‌اند .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین تصریح کرد: هرکجا که زباله‌های خانگی در محلی بدون مدیریت انباشت شود، به عنوان غذای حیوانات درنده و گوشتخوار محسوب شده و پس از مدتی جمعیت این حیوانات را به خاطر زاد و ولد بیشتر افزایش می‌دهد .

http://www.ilandnews.ir/fa/News/164273/رهاسازی-زباله-پای-سه-دهیار-را-در-قزوین-به-دستگاه-قضایی-باز-کرد
بستن   چاپ