ایرانیان جهان
احیای 30 واحد تعاونی در لرستان
سه شنبه 17 تير 1399 - 13:44:59
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از پیش بینی احیای 30 واحد تعاونی در سال جهش تولید خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان علی آشتاب همزمان با روز جهانی تعاون در گفت و گو با واحد خبر صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: با توجه به نام گذاری سال از طرف مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با برنامه ریزی صورت گرفته در مرحله اول سعی ما این است که بتوانیم تعاونی‌هایی را که راکد هستند و قابلیت احیا و بازگشت آن‌ها به تولید وجود دارد به تولید برگردانیم و پیش بینی ما این است که 30طرح تعاونی را در سطح شهرستان‌های استان شناسایی و با بررسی نقاط قوت و ضعف بتوانیم آن‌ها را به چرخه تولید برگردانیم.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با بیان این که تعاونی ها می توانند منجر به توسعه اقتصادی، بهبود کسب و کار و بهبود درآمد اقشار مختلف شوند، ادامه داد: برنامه‌ریزی سال جاری برای تشکیل 100 تعاونی جدید است که باید باتوجه به منابع بانکی و همکاری دستگاه‌های مرتبط تصویب نهایی شود.
وی با بیان این که تعاونی‌های لرستان سال گذشته بیش از 46 میلیون دلار از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کرده‌اند، افزود:‌ این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده که از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است.
آشتاب اظهار کرد: سال گذشته تعداد 112 طرح تعاونی در زمینه‌های مختلف با یک هزار و 727 فرصت شغلی و یک هزار و 543 نفر عضو در استان تشکیل و در این مدت 75 هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی مهارتی تخصصی ، مدیریتی و مجازی برای تعاونگران استان برگزار شده است.
وی با به تعاونی‎های فعال استان اشاره کرد و گفت: تعداد 2 هزار و 836 تعاونی فعال با اشتغال 28 هزار نفر در لرستان وجود دارد که از این تعداد 478 تعاونی مربوط به بانوان است .

http://www.ilandnews.ir/fa/News/164287/احیای-30-واحد-تعاونی-در-لرستان
بستن   چاپ