ایرانیان جهان
وعده 705 میلیون پوندی بریتانیا برای ساماندهی مرزهای پسابرگزیت
دوشنبه 23 تیر 1399 - 12:22:38 PM
ایرانیان جهان- به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که برخی نگرانی ها درباره عدم آمادگی دولت بریتانیا برای ساماندهی امور مرزی پس از خروج از اتحادیه اروپا مطرح شده است، دولت لندن روز یکشنبه وعده داد تا 705 میلیون پوند برای این مساله اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش، بودجه اختصاص یافته صرف ایجاد جایگاه های جدید مرزی، سامانه های فناوری اطلاعات و 500 کارمند جدید خواهد شد تا امور مربوط به کنترل های جدید گمرکی را پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سر و سامان دهند.

بریتانیا رسما 31 ژانویه از اتحادیه اروپا خارج شده ولی دو طرف توافق کرده اند تا پایان سال جاری میلادی با گذراندن دوره انتقالی مذاکرات خود برای دستیابی به قرارداد تجارت آزاد را ادامه دهند.

مذاکرات دو طرف روند بسیار کندی را داشته و این مسئله موجب نگرانی های شدیدی از سوی شرکتها و کسب و کارهای بریتانیا شده است که حدود نیم قرن ارتباط نزدیک با بازار اتحادیه اروپا داشته اند.

از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا موجب نگرانی های عمیقی درباره کنترل های مرزی بین بریتانیا و اتحادیه اروپا شده است.

خبر دیگر از تحولات مربوط به برگزیت اینکه، دولت بریتانیا قصد دارد پس از پایان دوره انتقالی، قدرت کنترل کمک‌های دولتی از سوی اسکاتلند و ولز را در اختیار خود نگه دارد. این مطلب را فایننشال تایمز فاش کرده است.

پیشنهاد مربوط به کمک های دولتی که به دولت انگلیس این قدرت قانونی را خواهد داد تا سیاست های مربوط به کل بریتانیا را کنترل کند، قرار است پاییز امسال به صورت یک لایحه به پارلمان ارائه شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/165698/وعده-705-میلیون-پوندی-بریتانیا-برای-ساماندهی-مرزهای-پسابرگزیت
بستن   چاپ