ایرانیان جهان
بولتون: دریای چین‌جنوبی به پکن تعلق ندارد!
سه شنبه 24 تير 1399 - 12:12:05
ایرانیان جهان - بولتون: دریای چین‌جنوبی به پکن تعلق ندارد!
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6550456
٠
١
ایسنا / مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اقدام واشنگتن مبنی بر رد ادعاهای دریایی پکن درخصوص دریای چین جنوبی را مورد تحسین قرار داد و خواستار "اقدامی فراتر از آزادی تمرینات رهگیری به منظور مخالفت با رفتار توأم با اجبار چین در منطقه" شد. گماشته سابق ترامپ، تأکید کرد این ناحیه به چین تعلق ندارد و نخواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، این اظهارات جان بولتون پس از آن مطرح شد که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، ادعاهای چین را غیرقانونی توصیف کرد.
توییت بولتون خواستار "اقدامی فراتر" از به اصطلاح "آزادی عملیات رهگیری" شد؛ تمرینانی که توسط آمریکا در منطقه انجام شده، با محکومیت پکن همراه بود و توسط شی جینپینگ، رئیس جمهور چین "تحریک‌آمیز" توصیف شده بود.
آب‌هایی که چین ادعای مالکیت آن‌ها را دارد، از نظر آمریکا "مناطقی هستند که هیچ کشوری نمی‌تواند به طور قانونی مدعی شود تنها به خودش تعلق دارد".
گرچه بخش‌هایی از این قلمروها در دریای چین جنوبی مورد ادعای فیلیپین، ویتنام، برونی، مالزی و تایوان نیز هست، اما کنترل‌گر اصلی این منطقه پکن است که به سرعت مقر نظامی خود را در چندین زیستگاه حساس دریایی و صخره‌های این منطقه بنا کرده است. ادعاهای پکن درباره این منطقه و تمرینات نظامی آن، انتقاد آمریکا را برانگیخته، در حالی که پکن دائماً مقرهای نظامی خود را دفاعی توصیف می‌کند.
چین نیز مکرراً آمریکا را بابت گسترش حضور نظامی خود در منطقه مورد سرزنش قرار داده و خواستار آن شده که دولت ترامپ به منظور جلوگیری از افزایش تنش‌ها، منطقه را ترک کند.
بخش عمده‌ای از کشتی‌رانی بازرگانی دنیا از این منطقه حساس عبور می‌کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/165983/بولتون--دریای-چین‌جنوبی-به-پکن-تعلق-ندارد!
بستن   چاپ