ایرانیان جهان
معترضان ضد دولتی ماکرون و همسرش را در پارک محاصره کردند
چهارشنبه 25 تير 1399 - 13:29:20
ایرانیان جهان - معترضان ضد دولتی ماکرون و همسرش را در پارک محاصره کردند
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6553625
٢٩٦
٠
ایسنا / هجوم ضددولتی‌های خشمگین به سمت رئیس جمهور فرانسه و همسرش بریژیت در پارکی در پاریس، موجب ترس آن‌ها از به خطر افتادن امنیت خود شد.
به گزارش دیلی‌میل، سه‌شنبه بعد از ظهر همزمان با نزدیک شدن امانوئل ماکرون 42 ساله و همسر 67 ساله او بریژیت به باغ تویلری در نزدیکی کاخ الیزه –محل زندگی آن‌ها- شعار "ماکرون استعفا" سر داده شد.
ماکرون و همسرش دست در دست یکدیگر مشغول قدم‌زنی در پایان روز "باستیل"- تعطیلات ملی 14 ژوئیه فرانسه- بودند، اما این موضوع مانع تظاهرکنندگان نشد.
یکی از تظاهرکنندگان فریاد کشید، "جانور سیاه—باورنکردنی است"، در حالی که دیگران نیز هو می‌کردند و آشکارا دشنام می‌دادند. صحنه ایجاد مزاحمت برای آن‌ها، به صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی از قبیل توییتر و فیسبوک در حال پخش بود.
همزمان با اینکه محافظان امنیتی این زوج خواستند شرایط را آرام کنند و پیش از دور کردن تظاهرکنندگان، ماکرون به سمت یکی از آن‌ها رفت و گفت " 14 ژوئیه مبارک! "
بعد از اختلاف‌نظر سیاسی بر سر خشونت پلیس علیه جلیقه‌زردها، جنبش اعتراضی که تقریباً دو سال در فرانسه به فعالیت خود ادامه داده، ماکرون به گروه تظاهرکنندگان گفت آرام باشند و مشکلی پیش نخواهد آمد.
یکی از تظاهرکنندگان گفت: "آقای رئیس جمهور، من پیرتر از شما هستم. ما احترام می‌گذاریم. من- حداقل امروز- به شما بی‌احترامی نکردم؛ نگران نباشید. به کسی آسیب نمی‌رسانم و اصلاً نمی‌خواهم که چنین کاری بکنم. با رأی خود در سال 2022 به آن‌ها لطمه خواهم زد."
2022 سالی است که انتخابات ریاست جمهوری بعدی فرانسه برگزار خواهد شد و دوره پنج ساله نخست ریاست جمهوری ماکرون به پایان می‌رسد.
طی این درگیری هیچ‌کس دستگیر نشد و ماکرون و همسرش، در محاصره محافظان، توانستند پای پیاده به خانه برگردند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/166271/معترضان-ضد-دولتی-ماکرون-و-همسرش-را-در-پارک-محاصره-کردند
بستن   چاپ