ایرانیان جهان
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: فرهنگ کار به حفظ و دوام شغل ارتباط دارد
چهارشنبه 25 تير 1399 - 17:42:14
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - با حضور مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حنانه نبوی سرپرست مدیریت اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و جمعی از نمایندگان جامعه کارگری استان تهران خانه های فرهنگ کار و تلاش در مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر شهرستان ری و شهید ملاآقایی شهرستان قرچک افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در این مراسم شهریار احمد بیگی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از آسیب‌های حوزه کار و اشتغال، بی‌توجهی به فرهنگ کار در جامعه دانست و افزود: اگر این فرهنگ در بین جوانان ارتقا داده شود، بسیاری از مشکلات در حوزه اشتغال برطرف می شود.
وی افزود: امروز خلاء توجه به فرهنگ کار در کتب درسی نیز به خوبی مشهود است و هیچ‌گاه در کتاب‌ها اسمی از کارگران و تلاش آنان به عنوان قهرمانان جبهه اقتصادی نیامده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ کار، با کارآفرینی متفاوت است، تصریح کرد: فرهنگ کار به حفظ و دوام شغل ارتباط داشته و جامعه را از خطر دوری جستن جوانان از تلاش و کارکردن دور می‌کند.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر نقش رسانه‌ها در ارتقاء جایگاه فرهنگ کار در جامعه اظهارکرد: امروز فضای مجازی، فرصت ارزشمندی را در اختیار جامعه قرار داده تا با استفاده صحیح از این بستر، مفاهیم فرهنگ کار به جامعه ارائه شود که بسیاری از افراد به واسطه تلاش رسانه‌ها به قهرمانان جامعه تبدیل شدند.
احمدبیگی کارگران را در شرایط کنونی قهرمان و الگویی برای جوانان جویای کار دانست و افزود: امروز کارگرانی که در سخت‌ترین شرایط، چرخ‌های اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورند قهرمانانی هستند که باید در بستر فضای مجازی و تلاش رسانه‌ها معرفی شده و زندگی آنان، الگویی برای جوانان جویای کار باشد.
لازم به ذکر است: خانه های فرهنگ کار به منظور آموزش و ارتقا سطح فرهنگی کار و تلاش در استان و نیز جلب مشارکت آحاد جامعه، رسانه‌های دیداری، شنیداری و مجازی و فعالان فرهنگی جامعه راه‌اندازی گردیده که ارتقاء کارکرد این اماکن، به توسعه و ارتقا فرهنگ کار به عنوان یکی از عوامل بنیادین یک جامعه پویا و بهره‌ور منجر می شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/166354/مدیرکل-دفتر-امور-فرهنگی-وزارت-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی--فرهنگ-کار-به-حفظ-و-دوام-شغل-ارتباط-دارد
بستن   چاپ