ایرانیان جهان
آلمان در تلاش برای ایجاد اتحاد در شناسایی تهدیدات علیه اتحادیه اروپا
شنبه 28 تیر 1399 - 12:07:53 PM
ایرانیان جهان-
در جریان ریاست آلمان بر شورای اروپا، وزارت دفاع این کشور می خواهد اساس تحلیل تهدیدات مشترک را بنا کند اما دیگر شوراهای اروپایی دیدگاه متفاوتی نسبت به همکاری با آمریکا و روسیه دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، هنگامی که آنه گرت کرامپ-کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه با ماریوس بلاسژاک، همتای لهستانی خود در ورشو دیدار کرد، نشانه هایی از اتحاد وجود داشت. در جریان این دیدار، وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که روابط ناتو و ترانس-آتلانتیک سنگ بنای معماری امنیتی اروپا هستند و باید به همین شکل باقی بمانند اما رکن اروپایی در داخل ناتو باید قوی تر شود.
این دو وزیر دفاع موافقند که هیچ رقابتی نباید میان اتحادیه اروپا و ناتو وجود داشته باشد.
بلاسژاک گفت: خرسندم که درخصوص این مساله اساسی یعنی اینکه اتحادیه اروپا نباید رقیب ناتو باشد اما ظرفیت ها و صلاحیت هایشان باید تکمیل کننده یکدیگر باشد، توافق نظر داریم.
وی نیز این هماهنگی را تضمین کننده امنیت اروپا توصیف کرد.
درخصوص تقویت رکن اروپایی ناتو، وزیر دفاع آلمان توانایی استقرار مجدد نیروها در سراسر اروپا به طور مثال در سراسر آلمان و لهستان را بسیار مهم دانست.
وی گفت: در نتیجه لهستان و آلمان در رابطه با افزایش بودجه ها برای تحرک نظامی در بودجه اتحادیه اروپا که در حال حاضر مورد مذاکره قرار دارد، دوشادوش یکدیگر می ایستند.
در پیشنهاد کنونی که از سوی شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا مطرح شده، هفت میلیار یورو (هشت میلیارد دلار) برای بودجه دفاعی اتحادیه اروپا پیشنهاد شده است. 1.5 میلیارد دلار دیگر برای تطبیق شبکه حمل و نقل اروپایی با تجهیزات نظامی استفاده خواهد شد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/166777/آلمان-در-تلاش-برای-ایجاد-اتحاد-در-شناسایی-تهدیدات-علیه-اتحادیه-اروپا
بستن   چاپ