ایرانیان جهان
ما برای رویارویی با بحران اروپا به مبارزه ادامه می‌دهیم
یکشنبه 29 تیر 1399 - 1:24:19 PM
ایرانیان جهان-  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، صفحه توئیتری خبرگزاری فرانسه در اتحادیه اروپا سخنان امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را پیش از آغاز نشست امروز اتحادیه اروپا در بروکسل منتشر کرد.مکرون گفت ما به زودی سومین روز مذاکرات در مورد بودجه اروپا و طرح احیای اقتصادی را آغاز می‌کنیم. ما طی دو روز و دو شب، تمایل خود را برای پیشرفت در این زمینه و دستیابی به توافق نشان دادیم. ما ارتباطات نزدیک خود را با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، شارل میشل رئیس شورای اروپا و اورزولا فن درلاین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا متوقف نکردیم و بر روی توافقی کار کردیم که این بودجه را برای همه قابل پذیرش سازد.
تمایل ما برای مصالحه و توافق موجب آن نخواهد شد که از جاه طلبی‌های مشروعی که باید داشته باشیم صرف نظر کنیم. امروز موضوعات بسیاری پیش روی ماست که باید نهایی شود. نخستین موضوع مسئله حاکمیت قانون (قانون براساس قاعده بالادستی) است که شرط اصلی این بودجه است که روز گذشته در مورد آن اجماع حاصل شد تا بگوییم این محور اصلی ارزش‌های اروپایی است. دومین مسئله بودجه احیای اقتصادی و مدیریت آن است. پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شده است و امروز باید این مذاکرات نهایی شود.
در نهایت مسئله مبلغ این طرح احیای اقتصادی مطرح است. اختلافات و حساسیت‌های گوناگونی در این زمینه وجود دارد. این‌ها اصلی‌ترین موضوعات پیش روی ما هستند. ما قرار است در این موارد در ساعات آینده به توافق قابل توجهی دست پیدا کنیم. من فکر می‌کنم دستیابی به این توافق هنوز هم امکان پذیر است. اما این مصالحه به قیمت جاه طلبی‌های اروپایی نخواهد بود. زیرا ما با بحرانی بی سابقه در حوزه بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی رو به رو هستیم و ما به اتحاد اروپا در این زمینه نیاز داریم. به همه این دلایل ما به مبارزه ادامه می‌دهیم.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/167089/ما-برای-رویارویی-با-بحران-اروپا-به-مبارزه-ادامه-می‌دهیم
بستن   چاپ