ایرانیان جهان
بازداشت یک نفر در ارتباط با آتش‌سوزی کلیسای نانت فرانسه
یکشنبه 29 تیر 1399 - 1:33:15 PM
ایرانیان جهان-

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های فرانسه به نقل از مقامات پلیس این کشور امروز اعلام کردند که یک مرد در ارتباط با حادثه آتش سوزی روز گذشته کلیسای نانت بازداشت شده است.

بنا به گزارش‌های اولیه، فرد بازداشت شده یک پناهنده 39 ساله از کشور رواندا است که در منطقه‌ای که کلیسا در آن واقع شده کار می‌کرده است. پیر سنی، دادستان نانت، در این خصوص گفت «این مرد مسئول تعطیل کردن کلیسا در روز جمعه بود و بازرسان می‌خواهند بدانند برنامه شخصی او در روز جمعه و شنبه چه بوده است.»

آتش‌نشانان بامداد شنبه از آتش‌سوزی داخل کلیسای جامع نانت در غرب فرانسه خبر دادند. آتش سوزی ساعت 7 و 44 دقیقه بامداد به وقت محلی رخ داده است. 100 آتش نشان برای خاموش کردن آتش سوزی به این کلیسا اعزام شدند.

دادستانی نانت اعتقاد دارد که حریق در کلیسای جامع این شهر عمدی بوده است. به گفته دادستان نانت کلیسا از سه موضع آتش گرفته و این نمی‌تواند تصادفی باشد.

حریق بعدازظهر شنبه تحت کنترل بود، اما به طور کامل خاموش نشده بود. در جریان آتش‌سوزی در کاتدرال شهر نانت ارگ کلیسا و یک پنجره بزرگ نابود شده و دیوار‌های کلیسا سیاه شده‌اند. این حادثه یادآور حریق نوتردام است که سال گذشته رخ داد.

به گفته مقامات، یک هیئت تحقیق امروز (شنبه 18 ژوئیه) از کلیسا دیدن خواهد کرد و کارشناسی نیز از پاریس به محل اعزام شده است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پیامی توییتری از کلیسای نانت به عنوان «گوهر گوتیک» نام برد. مجمع اسقفی فرانسه در بیانیه‌ای گفت: «در این آتش‌سوزی تنها بخشی از میراث مذهبی نسوخت، بلکه یکی از نماد‌های ایمان کاتولیک آتش گرفت».


http://www.ilandnews.ir/fa/News/167099/بازداشت-یک-نفر-در-ارتباط-با-آتش‌سوزی-کلیسای-نانت-فرانسه
بستن   چاپ