ایرانیان جهان
هشدار آلمان درباره فعالیت داعش در اردوگاه الهول
یکشنبه 29 تیر 1399 - 1:55:22 PM
ایرانیان جهان-وزارت خارجه آلمان در پاسخ به درخواست گزارشی از فراکسیون پارلمانی حزب «چپ» اعلام کرد: تبلیغ ایدئولوژی داعش و اجرای آن در واقع توسط زنان خارجی داعش در گروه های آموزشی سازمان یافته برای کودکان در اردوگاه الهول سوریه صورت می گیرد. برای همین سطح تندروی میان کودکان و نوجوانان بالاست. به نظر می رسد رهبران داعش به کودکان و نوجوانان در اردوگاه های آوارگان و زندان ها به عنوان نسل آینده این گروه نگاه می کنند. اردوگاه الهول در مناطق تحت سیطره کردها در شمال شرق سوریه واقع است. دولت آلمان برای تهیه این گزارش به گزارش های مطبوعاتی و اطلاعات استناد کرده است.
در این گزارش آمده است: حملات داعش خشونت آمیزتر شده است و به عملیات قتل بیشتری نسبت به سال 2019 منجر می شوند. اردوگاه های آوارگان پر است و وضعیت امدادرسانی خوب نیست. آمارها نشان می دهند حدود 80 درصد زنانی که از الباغوز به الهول آمده اند به پلیس «ارشاد» داعش پیوسته اند.
این وزارتخانه اعلام کرد: براساس بیانیه های نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) درحال حاضر حدود 12 هزار عضو سابق داعش در زندان های تحت اداره کردها در شمال و شرق سوریه هستند.
دولت آلمان تعداد شهروندان آلمانی را که به اتهام عضویت در داعش بازداشت شده اند، 80 تن شامل 30 مرد و 50 زن برآورد کرده است. به گفته دولت آلمان، حدود 12 زن آلمانی به اتهام دست داشتن در جنایت های داعش در شمال سوریه بازداشت اما بعدا آزاد شده اند. برحسب اطلاعات، 9 تن از آن ها تاکنون به این کشور بازگشته اند و تحقیقات درباره آن ها هنوز ادامه دارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/167100/هشدار-آلمان-درباره-فعالیت-داعش-در-اردوگاه-الهول
بستن   چاپ