ایرانیان جهان
تحرکات نئونازی ها؛ تکرار تهدید علیه چهره های معروف آلمان
دوشنبه 30 تیر 1399 - 12:28:25 PM
ایرانیان جهان-
"سازمان زیرزمینی ناسیونال سوسیالیست" آلمان ارسال ایمیل های تهدیدکننده خطاب به شخصیت های فرهنگی و سیاسی را ادامه می دهد. به تازگی 15 نفر دیگر به مرگ تهدید شده اند که دنیز یوجیل، روزنامه نگار ترک تبار یکی از آنهاست.

به گزارش ایسنا، یک فرستنده ناشناس، بار دیگر ایمیل های تهدیدکننده ای با محتوای یکسان را خطاب به 15 گیرنده ارسال کرده است. پیام ها مانند موارد قبلی، امضای "NSU 2.0" را پای خود دارند که مخفف "سازمان زیرزمینی ناسیونال سوسیالیست" است.
گیرندگان طیفی از شخصیت های مطرح آلمانی هستند، از پیتر بویت، وزیر کشور ایالتی هسن تا ژانین ویسلر، نماینده حزب چپ ها یا ایدیل بایدر، هنرمند کابارتیست.
دنیز یوجل، گزارشگر ترک تبار نشریه "ولت" نیز برای نخستین بار مورد تهدید نیروهای دست راستی قرار گرفته است. یوجل که از سوی دولت اردوغان به تبلیغ برای "پ ک ک" و همدستی با جنبش گولن متهم شده، یک سال زندان در ترکیه را تحمل کرده و هم اینک در برلین سکونت دارد.
نشریه "ولت" با اعلام این خبر می نویسد، تنها چیزی که روشن است این که ادارات پلیس هسن یا برلین، با او به خاطر تهدید مربوطه تماس نگرفته اند.
به گزارش دویچه وله مقامات قضایی آلمان در حال حاضر سرگرم تحقیق در باره پیام های تهدیدآمیز با امضای نئونازی ها هستند. نامه ها همگی به چهره های معروف سیاسی، فرهنگی یا هنری ارسال شده اند.
یک سخنگوی وزارت کشور ایالت هسن گفته که تصمیم گیری در باره اعلام عمومی جزییات مربوط به ایمیل های تهدیدآمیز، با دادستانی است: «در عین حال اداره آگاهی، با شهروندان تهدیدشده در این ایالت تماس خواهد گرفت و اقدامات حفاظتی و مراقبتی لازم در باره آنها را انجام خواهد داد.»
مسئله با یک رسوایی در اداره پلیس ایالت هسن نیز گره خورده، زیرا مشخص شده که آدرس ها و اطلاعات شخصی چند نفر از افراد مورد تهدید، از ادارات پلیس ویسبادن و فرانکفورت نشت کرده اند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/167361/تحرکات-نئونازی-ها؛-تکرار-تهدید-علیه-چهره-های-معروف-آلمان
بستن   چاپ