ایرانیان جهان
سفیر سوئد یوگا را به خیابان‌های پیونگ‌یانگ برد
پنجشنبه 2 مرداد 1399 - 13:24:08
ایرانیان جهان - سفیر سوئد یوگا را به خیابان‌های پیونگ‌یانگ برد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6582443
k ١.١
٠
ایسنا / یوآخیم برگستروم، سفیر سوئد در کره‌شمالی به اقدامی غیرمعمول در پیونگ‌یانگ، پایتخت کره‌شمالی دست زد و در نزدیکی برخی از مکان‌های نمادین این شهر مشغول تمرین یوگا شد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، سفیر سوئد جزو معدود دیپلمات‌های غربی است که در بحبوحه محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا، کره‌شمالی را ترک نکرده و برای ادامه کار با حس انزوا به یوگا پناه برده است.
برگستروم که از سپتامبر 2019 به عنوان سفیر به کره‌شمالی رفته است، از تمرین‌های یوگا برای سلامت جسمانی‌ خود در کشوری استفاده می‌کند که خارجی‌ها و شهروندانش در محدودیت‌های همیشگی به سر می‌برند.
اما این حس انزوا زمانی که ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد، عمیق‌تر شده و موجب شد تا کره‌شمالی مرزهایش را ببندد، تمام پروازها و حرکت قطارها را متوقف کند و سکنه خارجی را به بیش از یک ماه قرنطینه بفرستد.
سفیر سوئد در این میان در کره‌شمالی ماند و به شمار اندکی از دیپلمات‌های خارجی و نیروهای امدادی که در آنجا ماندند، تمرین‌های یوگا می‌آموزد.
برگستروم می‌گوید، خارجی‌ها از اول مارس اجازه خروج از سکونتگاهشان را پیدا کردند اما همچنان با محدودیت سفر و جابجایی در اطراف شهر پیونگ‌یانگ مواجه هستند.
او می‌گوید، هر از گاهی دوچرخه سواری می‌کند و در پارک‌ها یا دیگر مکان‌های عمومی یوگا تمرین می‌کند و گاهی با لبخندهای شهروندان که به گفته او کنجکاو و با حالتی دوستانه هستند، مواجه می‌شود. این سفیر سوئد به رویترز گفت: برخی از مردم وقتی می‌بینند که من واژگون شده‌ام، با تعجب نگاه می‌کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/168238/سفیر-سوئد-یوگا-را-به-خیابان‌های-پیونگ‌یانگ-برد
بستن   چاپ