ایرانیان جهان
انحراف سازمان های اطلاعاتی انگلیس برملا شد
شنبه 4 مرداد 1399 - 3:59:41 PM
ایرانیان جهان-
«ماموریت سرویس های اطلاعاتی "دفاع از قلمرو" است. با این حال آنها در مداخله برای مقابله با تهدیدی علیه دموکراسی انگلیس شکست خوردند.»

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در تحلیلی در مورد جنجال مربوط به گزارش اخیر پارلمان انگلیس درخصوص مداخله روسیه در امور سیاست داخلی این کشور به قلم مارتین کتل، ستون نویس این روزنامه نوشته است:
اگر به حرفهای روز چهارشنبه بوریس جانسون گوش کرده اید، این ایده به ذهنتان رسیده که در حقیقت گزارش کمیته امنیت و اطلاعات پارلمان درباره مداخله روسیه درباره چیزی بجز یک تلاش برای براندازی بریگزیت نبوده است. اما در حقیقت این گزارش خیلی اصیل تر و مهم تر از چیزی بود که هر کسی انتظارش را داشت. ماجرای واقعی که برملا کرد حتی در درجه اول درباره روسیه نبود. مساله اصلی مربوط به خود سرویس های اطلاعاتی انگلیس است.
روایت اصلی گزارش جدید و فهم آن سخت نیست. روسیه از بعد از سقوط شوروی به دنبال این بوده که با آن مثل یک ابرقدرت رفتار شود. این کشور از سرویسهای اطلاعاتی خود برای ضربه زدن به کشورهای غربی همچون انگلیس برای پیشبرد این هدف استفاده می کند. ابزارهایش شامل مسموم کردن، اختلال سایبری، اشاعه اطلاعات دروغ، نفوذ مالی و جاسوسی هستند و همانطور که دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در ارتباط با انتخابات 2019 اذعان کرد، روسیه هرگز دست از تلاش برنمیدارد.
اما افشاگری بزرگ در گزارش مربوط به مداخله روسیه مربوط به روسیه نیست بلکه مربوط به خود انگلیس است. این همان چیزی است که سیاستمداران کوته بین بریتانیایی اتفاق افتادنش را تشویق کردند. این همان چیزی است که سرویس های اطلاعاتی انگلیس وقتی که اتفاق افتاد تصمیم گرفتند تا در حاشیه قرار گرفته و نظاره گر باشند. 


http://www.ilandnews.ir/fa/News/168641/انحراف-سازمان-های-اطلاعاتی-انگلیس-برملا-شد
بستن   چاپ