ایرانیان جهان
نگرانی محققان از جهش های ژنتیکی و تشدید علائم کرونا
یکشنبه 5 مرداد 1399 - 1:17:01 PM
ایرانیان جهان-به گزارش  سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیم ا  به نقل از پایگاه خبری یورک الرت، مشاهدات محققان علوم پزشکی نشان می دهد ویروس کرونا در بیماران مسن با بیماری مزمن، علائم شدیدتری دارد، ولی مشاهده دو برادر که پیشتر سالم بوده اند و اکنون در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند پژوهشگران دانشگاه رادبود در هلند را واداشته عوامل ژنتیکی دخیل در تاثیرگذاری ویروس را بررسی کنند.
این محققان دریافتند ژن موسوم به تی ال آر هفت TLR7 نقشی مهم در پاسخ ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا ایفا می کند. یافته ای که نقشی مهم در درک ویژگی های ویروس و یافتن روش احتمالی درمان این بیماری خواهد داشت.
در هنگامه همه گیری کرونا، موجی از بیماران کرونایی در دو بیمارستان هلند بستری شدند که در بین آنها، دو برادر جوان، علائم بسیار شدیدی از بیماری داشتند و پزشکان مجبور شدند آن ها را در بخش آی سی یو بستری کنند و با دستگاه ونتیلاتور تحت درمان قرار دهند.
یکی از آن دو جان باخت و دیگری بهبود یافت. این یافته، محققان را واداشت توجهی ویژه به ژنتیک ویروس داشته باشند. دکتر الکساندر هویشن متخصص ژنتیک و همکارانش می گویند: در چنین موردی، شگفت زده می شوید که آیا عوامل ژنتیک، در این بین، نقش دارند یا خیر؟
محققان، همه ژن های دو برادر را رمز گشایی کردند و به ویژه ژن هایی را که نقشی در دستگاه ایمنی داشتند مورد بررسی قرار دادند. در نهایت؛ آن ها دریافتند جهش ژنی در ژن تی ال آر هفت به بدتر شدن علائم بیماری کرونا در بیمار منجر می شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/168885/نگرانی-محققان-از-جهش-های-ژنتیکی-و-تشدید-علائم-کرونا
بستن   چاپ