ایرانیان جهان
کدام کشور برنده بزرگِ جهانِ پساکرونا خواهد بود؟
یکشنبه 5 مرداد 1399 - 1:23:11 PM
ایرانیان جهان-
احتمالاً برنده بزرگ این رقابت آلمان خواهد بود. واکنش برلین به بیماری همه گیر کرونا نقاط قوت قبلی این کشور را برجسته تر از قبل کرده است: دولتی کارآمد، بدهی پایین، صنعت قدرتمند و صادرات پررونق که حتی با سقوط تجارت جهانی باز از اقتصاد کشور محافظت می کند. این شرایط آلمان ظرفیت فزاینده ای برای این کشور به منظور ایجاد شرکت های فنی داخلی در دنیای تحت سلطه آمریکایی ها و غول های اینترنتی چینی ایجاد می کند.

انتخاب: روچیر شارما در نیویورک تایمز نوشت: بیایید کشوری را تصور کنید که یک قدرت بزرگ اقتصادی در غرب است، جایی که ویروس کرونا دیر در آن شیوع پیدا کرد، اما دولت به جای انکار آن و تأخیر در مقابله، به سرعت نسبت به آن واکنش نشان داد. دولت این کشور آماده بود تا با آزمایش و ردیابی افراد آلوده به سرعت منحنی ابتلا را مسطح کرده و میزان مرگ و میر را نسبت به میانگین دیگر کشور های صنعتی غرب پایین تر نگه دارد.
مهار ویروس کرونا اگرچه باعث رکود و تعطیلی مقطعی اقتصاد کشور شد، اما شرایط به سرعت با بیکاری حدودا 6 درصدی به حالت عادی بازگشت. واکنش رهبر این کشور به قدری عالی بود که با وجود اینکه وی به فردی خسته کننده و قابل پیش بینی تبدیل شده، اما میزان محبوبیت اش بعد از این بحران از 40 درصد به 70 درصد افزایش یافت.
در ادامه این مطلب آمده است: آنچه شرح داده شد تصویر آلمان تحت صدراعظمی آنگلا مرکل است. محبوبیت فزاینده او امروز جناح های سیاسی راست افراطی و چپ افراطی را به حاشیه رانده است. دولت خانم مرکل با همه کشور ها همکاری کرده تا بیماری کروناویروس را کنترل کند، از سوی دیگر وی با اعضای اتحادیه اروپا نیز به منظور ایجاد صندوقی جهت کمک به کشور های آسیب دیده از بحران کرونا به توافق رسیده است.
نقاط قوت امروز آلمان نشان می دهد که این اقتصاد بزرگ و قدرتمند احتمالا در جهان پس از همه گیری کرونا رشد دوباره ای را تجربه کند. ویروس کرونا اکنون در حال تسریع بحران ملی اقتصاد هایی است که پیش تر از بحران مالی جهانی سال 2008 آسیب دیده بودند. این روز ها تنها اقتصاد و کسب و کار های اینترنتی از رونق مطلوبی برخوردار هستند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/168886/کدام-کشور-برنده-بزرگِ-جهانِ-پساکرونا-خواهد-بود؟
بستن   چاپ