ایرانیان جهان
رئیس نهاد انگلیسی: آمریکا قوانین بین المللی را گروگان گرفته است
دوشنبه 6 مرداد 1399 - 2:13:29 PM
ایرانیان جهان- رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس اقدام تحریک آمیز آمریکا در آسمان سوریه را گستاخانه توصیف و تصریح کرد که واشنگتن برای پیشبرد سیاست های ماجراجویانه و تجاوزکارانه خود قوانین بین المللی را گروگان گرفته است.

«مسعود شجره» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در لندن افزود: آنچه در ماجرای مزاحمت جنگنده های آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری ایران رخ داد، اقدام وحشتناکی بود که بیشتر در فیلم ها دیده می شود و باور آن دشوار است.
به گفته وی، این رویداد نشان می دهد که تا چه اندازه دولت ایالات متحده از مسیر قانون خارج شده، برخلاف موازین بین المللی رفتار می کند و آشکارا چنین جنایت هایی را مرتکب می شود.
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس ادامه داد؛ این رویداد همچنین از فقدان اراده سیاسی جامعه جهانی برای حساب کشی از واشنگتن حکایت دارد. آمریکا در چهارسال گذشته از تمام تعهدات بین المللی خود خارج شده و جامعه جهانی به جای مهار و اعمال فشار به تملق و چاپلوسی از اربابان کاخ سفید پرداخته اند.
وی چشم پوشی نهادهای بین المللی از اقدام «گستاخانه» آمریکا را تکان دهنده خواند و افزود: این حادثه زنگ خطری است که در ماه های باقی مانده به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ شاهد سیاست های توهین آمیز بیشتری خواهیم بود.
شجره تصریح کرد که آمریکا نه تنها ایران، بلکه قوانین بین الملل و جامعه جهانی را برای پیشبرد سیاست های متجاوزانه خود گروگان گرفته و ما وظیفه داریم به این وضعیت اعتراض کنیم.
به گزارش ایرنا، دو فروند جنگنده «اف 15» آمریکایی بعد از ظهر پنجشنبه (دوم تیرماه) در اقدامی غیرحرفه ای و تروریستی برای یک فروند هواپیمای مسافربری ایران که از تهران عازم بیروت بود، در آسمان سوریه مزاحمت ایجاد کردند. با تغییر ارتفاع ناگهانی هواپیمای مسافربری شماری از مسافران مجروح شدند که پس از فرود این هواپیما، به مراکز درمانی بیروت انتقال یافتند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/169205/رئیس-نهاد-انگلیسی--آمریکا-قوانین-بین-المللی-را-گروگان-گرفته-است
بستن   چاپ