ایرانیان جهان
شیوع دوباره کرونا در ویتنام پس از وقفه‌ای 100 روزه
دوشنبه 6 مرداد 1399 - 14:26:15
ایرانیان جهان - شیوع دوباره کرونا در ویتنام پس از وقفه‌ای 100 روزه
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6594986
٠
٠
ایرنا / ویتنام اولین مورد ابتلا به کرونا را با گذشت نزدیک به یک‌صد روز از زمان مهار این بیماری، شناسایی کرد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، فردی که به تازگی در ویتنام به کووید – 19 مبتلا شده یک بیمار 57 ساله است و مقام های بهداشتی این کشور 105 فرد دیگر را که با وی در ارتباط بوده اند، آزمایش کرده اند.
به گفته مقام های محلی، این فرد قبل از اینکه علائم بیماری در وی مشاهده شود، مادرش را به بیمارستانی منتقل کرده بود.
ویتنام کشوری است که اعمال قرنطینه سریع در آن، باعث کنترل زودهنگام سرعت شیوع این بیماری شد و مشخص نیست که این فرد چطور پس از مهار بیماری به آن مبتلا شده است.
مقام های محلی یادآور شدند که فرد تازه بیمار شده به دلیل مشکلات تنفسی، از حمایت ونتیلاتور برخوردار است.
ویتنام به رغم برخورداری از مرزی کنترل نشده با چین، تنها 416 مورد ابتلا به کرونا و دو مورد مرگ ناشی از آن را گزارش داد.
ویتنام کشوری در جنوب شرق آسیاست که موفقیت بالایی در مهار بیماری کووید – 19 به دست آورده است. این مساله در حالی اهمیت می یابد که دریابیم ویتنام، کشوری با درآمد متوسط رو به پایین است و سیستم مراقبت های بهداشتی اش در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه، از پیشرفت کمتری برخوردار است.
این کشور 97 میلیونی از مرزی طولانی با چین برخوردار است که میلیون ها بازدیدکننده چینی هر سال از این کشور دیدن می کنند.
براساس اعلام بانک جهانی، در ویتنام تنها 8 پزشک برای هر 10 هزار نفر وجود دارد، رقمی که یک سوم تعداد پزشکان در کره جنوبی است.
کارشناسان بهداشت و درمان عامل نجات ویتنام از مرگ و میر ناشی از کرونا را چند مورد ذکر کرده اند که از واکنش سریع دولت و پاسخ اولیه برای جلوگیری از گسترش بیماری گرفته تا ردیابی تماس های تلفنی و قرنطینه و ارتباطات عمومی موثر، متغیر است.
ویتنام هفته ها قبل از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا، شروع به آماده سازی خود برای مواجهه با این بیماری کرده بود.
در آن زمان، مقام های چین و سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند که مدرکی مشخص از انتقال بیماری از طریق انسان به انسان وجود ندارد.
اوایل ماه ژانویه (اواسط دی ماه 98)، سیستم غربالگری براساس دمای بدن برای مسافران ورودی از ووهان در فرودگاه بین المللی هانوی نصب شد. مسافرانی که تب داشتند، از بقیه جدا و دقیقا زیر نظر گرفته شدند.
اواسط ماه ژانویه (اواخر دی ماه 98)، «وو دوک دام» معاون نخست وزیر ویتنام به نهادهای دولتی دستور داد برای جلوگیری از شیوع ویروس در این کشور، اقدامات شدید در پیش گیرند و قرنطینه پزشکی را در دروازه های مرزی، فرودگاه ها و بنادر افزایش دهند.
اول فوریه (12 بهمن 98)، بیماری کووید – 19 در ویتنام به عنوان یک بیماری همه گیر ملی شناخته شد و در آن زمان، تنها 6 مورد ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده بود.
همه پروازها بین ویتنام و چین متوقف شد و صدور روادید برای شهروندان چینی نیز به حال تعلیق درآمد.
طی همان ماه، محدودیت های سفری و قرنطینه برای افراد ورودی به ویتنام و لغو صدور روادید در این کشور شدت گرفت. ویتنام در نهایت ورود همه اتباع خارجی به این کشور را در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) به حال تعلیق درآورد.
ویتنام همچنین در اتخاذ تمهیدات قرنطینه ای فعال، سریع عمل کرد. 12 فوریه (23 بهمن)، این کشور یک جمعیت روستایی 10 هزار نفری در شمال هانوی را به مدت 20 روز قرنطینه کرد.
سیستم تبلیغاتی ویتنام نیز برای اطلاع رسانی به مردم از طریق بلندگو، پوسترهای خیابانی، مطبوعات و شبکه های اجتماعی، بسیج شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/169222/شیوع-دوباره-کرونا-در-ویتنام-پس-از-وقفه‌ای-100-روزه
بستن   چاپ