ایرانیان جهان
تاکید وزرای خارجه اردن و واتیکان بر لزوم ممانعت از اجرای طرح الحاق
سه شنبه 7 مرداد 1399 - 09:07:10
ایرانیان جهان - تاکید وزرای خارجه اردن و واتیکان بر لزوم ممانعت از اجرای طرح الحاق
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6597163
٠
٠
ایسنا / وزرای خارجه اردن و واتیکان بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای ممانعت از اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی تاکید کردند.
به نقل از خبرگزاری «وفا» فلسطین، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در جریان تماس تلفنی با اسقف اعظم پل ریچارد گالاگر، وزیر امور خارجه واتیکان بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای ممانعت از اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی و تحقق صلح بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری تاکید کرد.
الصفدی همچنین تاکید کرد که اردن به تلاش‌های مداوم خود به رهبری عبدالله دوم، پادشاه این کشور برای حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی، وضعیت تاریخی و حقوقی و نیز حفاظت از هویت عربی اسلامی و مسیحی شهر قدس ادامه می‌دهد.
وزرای خارجه اردن و واتیکان در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر تحکیم روابط میان دو کشور، تداوم همکاری و تلاش برای توسعه روابط دوجانبه و نیز افزایش همکاری در راستای تلاش‌ها برای برقراری امنیت، صلح و ثبات منطقه تاکید کردند.
دو طرف به بررسی تلاش‌ها برای ممانعت از اجرای طرح الحاق و ایجاد چشم‌اندازهای واقعی برای تحقق صلح عادلانه بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری و قوانین بین‌المللی پرداختند.
وزیر خارجه واتیکان در جریان این تماس تلفنی نقش کلیدی پادشاه اردن در حفاظت از مقدسات شهر قدس و تلاش‌ها برای تحقق صلح و ثبات منطقه را ستود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/169416/تاکید-وزرای-خارجه-اردن-و-واتیکان-بر-لزوم-ممانعت-از-اجرای-طرح-الحاق
بستن   چاپ