ایرانیان جهان
سه میلیارد حیوان قربانی جنگل سوزی های استرالیا
پنجشنبه 9 مرداد 1399 - 1:40:27 PM
ایرانیان جهان-سازمان حفاظت از طبیعت استرالیا نتایج موقت یک پژوهش در مورد تبعات آتش سوزی های چند ماهه در استرالیا بر حیات وحش این کشور را منتشر کرد که بر اساس آن «در آتش سوزی ویرانگر چند هفته نخست سال جاری در استرالیا تقریباً سه میلیارد حیوان کشته یا فرار کرده اند.» سازمان حفاظت از طبیعت استرالیا این آتش سوزی را «یکی از بدترین حوادث درتاریخ حیات وحش استرالیا و جهان» خوانده است.
روزنامه گاردین استرالیا با انعکاس نتایج این پژوهش زمینه نوشت: آتش سوزی در استرالیا که در ماههای آخر 2019 شروع و تا اوایل سال 2020 میلادی ادامه داشت، یکی از بدترین بلایای حیات وحش تاریخ نامگذاری شده است.
تارنمای گاردین با انتشار نتایج تحقیقات انجام شده دراین زمینه نوشت: بررسی که توسط تعدادی ازدانشمندان وابسته به دانشگاه های استرالیا انجام شده حاکی از آن است که آمار حیات وحش خسارت خورده از این آتش سوزی بسیار گسترده و شامل 143 میلیون پستاندار ، 2.46 میلیارد خزنده، 180 میلیون پرنده و 51 میلیون قورباغه بوده است. خشکسالی سراسری در استرالیا به دلیل کاهش بارش های فصلی هم سبب گسترش آتش سوزی ها به بسیاری از مناطق این کشور شد که در اثر آن بیش از 30 نفر جان باخته و هزاران خانه نیز ویران شده و یا در آتش سوخت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/170050/سه-میلیارد-حیوان-قربانی-جنگل-سوزی-های-استرالیا
بستن   چاپ