ایرانیان جهان
تهران 2 هزار کیلومتر معبر پیاده نامناسب دارد
پیوستگی حرکت در شهر با پروژه بهسازی پیاده راه‌ها
شنبه 11 مرداد 1399 - 11:19:51
ایرانیان جهان - شهر: درحال حاضر 70 معبر به مجموع طول 80 کیلومتر درحال مناسب سازی و بهسازی است و تا پایان سال برنامه هدف «بهسازی 500 کیلومتر از طول مسیرهای پیاده راه‌ شهر تهران» به پایان خواهد رسید.

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتگو با شهر ، درباره پروژه «بهسازی 500 کیلومتر از طول مسیرهای پیاده راه‌ شهر تهران»، توضیح داد: پروژه مشترکی با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برای مناسب سازی پیاده راه‌ها برای معلولان و با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای مسیرهای دوچرخه و همچنین با معاونت فنی و عمرانی برای مسیرهای پیاده تعریف شده است. اجرای فاز اول این پروژه به طول 500 کیلومتر برای سال 1399 طراحی شده است.
او ضمن اشاره به تصویب این پروژه در اواخر خرداد ماه، گفت: درحال حاضر 70 معبر در مجموع به طول 80 کیلومتر درحال اجرا است و تا پایان سال این 500 کیلومتر به پایان خواهد رسید.
معاون شهردار با تأکید براینکه قسمت مهم پروژه بهسازی پیاده راه‌ها، ایجاد پیوستگی حرکت در شهر است، افزود: ممکن است که امسال تعدادی نقاط انفصال در پیاده راه‌ها وجود داشته باشد اما در سال‌های آینده برطرف خواهد شد.
او در ادامه، یادآور شد: پیاده راه‌های ساخته شده برای معلولان جانبازان و کم توانان حرکتی مناسب سازی می‌شود. جایگاه مسیر دوچرخه، مبلمان شهری و فضای سبز نیز در طول این معابر طراحی و تصویب شده است.
به گفته صبوری دیلمی؛ انتهای جنوبی بلوار استاد معین که چند روز آینده افتتاح خواهد شد نیز دارای یک پیاده راه مناسب سازی و بهسازی شده خواهد بود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه شهر تهران بیش از 12 هزار کیلومتر معبر پیاده غیرمناسب دارد، افزود: پیگیری می‌شود تا در یک برنامه 10 ساله حداقل 5 هزار کیلومتر مناسب سازی شود. امید است که این پروژه در دوره‌های آینده در سطح شهر تهران ادامه پیدا کند.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

http://www.ilandnews.ir/fa/News/170353/پیوستگی-حرکت-در-شهر-با-پروژه-بهسازی-پیاده-راه‌ها
بستن   چاپ