ایرانیان جهان
روسیه : در لیبی پایگاه نظامی احداث نمی‌کنیم
شنبه 11 مرداد 1399 - 12:31:16
ایرانیان جهان - روسیه : در لیبی پایگاه نظامی احداث نمی‌کنیم
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6611698
٠
١
تسنیم / سفیر روسیه در قاهره اعلام کرد که کشورش تصمیمی برای تاسیس پایگاه نظامی در لیبی ندارد.
به نقل از پایگاه خبری " الوسط- لیبیا " سفیر روسیه در قاهره گفت: مسکو در نظر ندارد که در لیبی پایگاه نظامی تاسیس کند و هیچ طرح و برنامه‌ای در این زمینه ندارد.
جورجی بوریسینک تصریح کرد: روسیه هیچ درخواستی درباره تاسیس پایگاه دریایی یا نظامی در خاک لیبی به مقامات این کشور نداده‌ است.
وزیر کشور دولت وفاق ملی قبلا به روسیه که از ژنرال حفتر حمایت می کند، در زمینه احداث پایگاه نظامی در منطقه " سرت " و الجفره هشدار داده و خواستار متوقف کردن برنامه‌های مسکو در این زمینه شده بود.
مناطق راهبردی سرت و الجفره ( شرق لیبی ) تحت تصرف نیروهای وابسته به ژنرال حفتر قرار دارند و این نیروها از حمایت روسیه برخوردار هستند.
دولت وفاق ملی نیروهای خود را در جبهه های سرت ( ساحل دریای مدیترانه ) متمرکز کرده و می خواهد این منطقه و پس از آن الجفره را از اشغال نیروهای حفتر آزاد کند.
بیشتر بخوانیدوزیر دفاع ترکیه: حمایت تسلیحاتی امارات، مصر، روسیه، فرانسه و عربستان مانع ثبات در لیبی است
پیشتر خبرگزاری رویتر گزارش داده بود که ترکیه ماه گذشته میلادی با مقامات دولت وفاق ملی درباره استفاده آنکارا از پایگاه هوایی الوطیه ( 145 کیلومتری جنوب غربی طرابلس) و پایگاه دریایی مصراته به گفت وگو نشست.
یک مقام لیبیایی که خواست نامش فاش نشود، در این زمینه گفت: استفاده ترکیه از پایگاه هوایی الوطیه در برنامه قرار دارد و به احتمال زیاد آنکارا از پایگاه دریایی مصراته استفاده خواهد کرد البته هنوز تصمیم نهایی درباره استفاده ترکیه از این پایگاه‌ها گرفته نشده‌ است.
نیروهای ژنرال خلیفه حفتر مورد حمایت روسیه ، فرانسه ، یونان، مصر، عربستان و امارات قرار دارند و دولت وفاق ملی نیز از حمایت ترکیه ، قطر و اسپانیا برخودار است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/170363/روسیه---در-لیبی-پایگاه-نظامی-احداث-نمی‌کنیم
بستن   چاپ