ایرانیان جهان
انتقاد سفارت چین از تعلیق توافق استرداد آلمان با هنگ‌کنگ
شنبه 11 مرداد 1399 - 12:31:19 PM
ایرانیان جهان - انتقاد سفارت چین از تعلیق توافق استرداد آلمان با هنگ‌کنگ
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6611688
٠
٠
ایسنا / سفارت چین در آلمان، به تعلیق درآمدن توافق استرداد برلین با هنگ‌کنگ را محکوم کرد؛ اقدامی که آلمان مدعی شد پاسخی به تعویق انتخابات در هنگ‌کنگ بوده است.
به نقل از خبرگزاری رویترز، این سفارت‌خانه در بیانیه‌ای بر روی وب‌سایت خود به تاریخ روز جمعه، اعلام کرد به تعلیق درآمدن توافق استرداد، نقض حقوق بین‌المللی و هنجارهای ساده روابط بین‌المللی بوده، و به طرز ناخوشایندی در مسائل داخلی چین دخالت می‌کند.
این سفارت‌خانه "نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود" با اظهارات وزیر امور خارجه آلمان را ابراز کرد و گفت چین این حق را دارد که پاسخ بیشتری هم بدهد، بدون اینکه در این باره توضیحی ارائه کند.
"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه گفت برلین توافق استرداد خود با هنگ‌کنگ را، پس از آنکه کری لام، رئیس اجرایی این دولت‌شهر، انتخابات 6 سپتامبر مجلس قانون‌گذاری را به مدت یک سال به تعویق انداخت، متوقف می‌کند.
ماس اظهار کرد: تصمیم دولت هنگ‌کنگ مبنی بر رد صلاحیت نامزدهای اپوزیسیون برای انتخابات و تعویق انتخابات مجلس قانون‌گذاری، تعدی دیگری به حقوق شهروندان هنگ‌کنگ است.
وی خاطرنشان کرد: ما بارها انتظارات خود از چین برای پایبندی به مسئولیت‌های حقوقی‌اش تحت قانون بین‌المللی را به وضوح بیان کرده‌ایم.
ماس افزود: این انتظارات شامل تضمین حقوق تحت قانون اساسی و حق انتخابات آزاد و منصفانه است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/170365/انتقاد-سفارت-چین-از-تعلیق-توافق-استرداد-آلمان-با-هنگ‌کنگ
بستن   چاپ