ایرانیان جهان
واکسیناسیون در روسیه از این گروه ها آغاز می‌شود
شنبه 11 مرداد 1399 - 14:44:10
ایرانیان جهان - واکسیناسیون در روسیه از این گروه ها آغاز می‌شود
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6612299
٠
٠
تسنیم / وزیر بهداشت روسیه با اشاره به پایان مرحله آزمایشات بالینی واکسن کرونا، گفت: واکسیناسیون در روسیه ابتدا برای گروه پر خطر- پزشکان و معلمان، آغاز شده و واکسیناسیون گسترده احتمالا در اکتبر (مهر-آبان) انجام خواهد شد.
به نقل از خبرگزاری «تاس»، "میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت روسیه امروز، شنبه، اعلام کرد که واکسن تولید شده علیه ویروس کرونا در این کشور، در وهله نخست اول به افرادی که در معرض خطر بیشتری قرار دارند- از جمله کارمندان مراکز پزشکی-درمانی و معلمان، تزریق خواهد شد.
موراشکو توضیح داد: «پس از دریافت گواهی ثبت، استفاده از واکسن‌ ویروس کرونا در کشور شروع خواهد شد. واکسیناسیون گروه‌های خاص به طور موازی آغاز می شود و در این رابطه مسلماً قبل از همه، پزشکان و دیگر کارکنان مراکز درمانی و معلمان هستند و در عین حال نظارت دقیق بر وضعیت جسمانی بیماران واکسینه شده نیز انجام خواهد شد.»
وزیر بهداشت روسیه همچنین یادآور شد: «آغاز واکسیناسیون گسترده علیه عفونت ویروس کرونا در روسیه برای ماه اکتبر (10 مهر الی 10 آبان ماه) پیش بینی شده است. ضمن اینکه ارسال واکسن آنفلوانزا به مناطق مختلف کشور نیز از تاریخ 10 آگوست (20 مرداد ماه) شروع می‌شود.»
موراشکو، علاوه بر این، یادآور شد که مرحله آزمایشات بالینی واکسن علیه عفونت ویروس کرونا که در مرکز تحقیقات ملی گامالی تولید شده، به اتمام رسیده است و اکنون بسته اسناد لازم برای تشریفات ثبت آن آماده شده است.
لازم به یادآوری است، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در نشستی با مقامات مسئول این کشور، تأکید کرد که در حال حاضر تلاش‌ ویژه پزشکان باید روی اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون علیه آنفلوانزا متمرکز شود. وی گفت: «وضعیت شیوع عفونت کووید-19 در حال آرام شدن است. ولی فصل پاییز و زمستان در پیش است که همراه با تشدید سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت‌های حاد تنفسی حاد است و ممکن است گسترش ویروس کرونا بدتر شود.»
رئیس جمهوری روسیه همچنین مهمترین مسئله در تولید واکسن علیه ویروس کرونا را اثربخشی و ایمنی اثبات شده این دارو نامید و یادآور شد که سیستم مراقبت‌های بهداشتی روسیه کارآیی خود را در دوران شیوع کرونا به خوبی به اثبات رسانده است. 

http://www.ilandnews.ir/fa/News/170418/واکسیناسیون-در-روسیه-از-این-گروه-ها-آغاز-می‌شود
بستن   چاپ