ایرانیان جهان
مرز‌های کانادا همچنان بسته باقی می‌ماند
شنبه 11 مرداد 1399 - 3:05:28 PM
ایرانیان جهان-

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کانادا جمعه اعلام کرد مرز‌های این کشور به جز برای شهروندان آمریکایی همچنان بسته می‌ماند و از راه‌اندازی برنامه کاربردی ردیابی تماس‌ها در گوشی‌های تلفن همراه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

بر اساس حکمی دولتی که شامگاه جمعه منتشر شد، «ممنوعیت ورود به کانادا از کشور‌های خارجی به جز آمریکا که 31 ژوئیه (دهم مرداد) پایان می‌یابد، تا 31 اوت (دهم شهریور) تمدید شد.»

مرز کانادا با آمریکا – کشوری که بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است- از 21 مارس (دوم فروردین) برای سفر‌های غیرضروری بسته شده است و قرار است تا 20 اوت (30 مرداد) بسته بماند. قرنطینه و جداسازی اجباری برای کسانی که وارد این کشور می‌شوند، تا 31 اوت برقرار خواهد بود.

به علاوه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، اعلام کرد از جمعه امکان دانلود رایگان برنامه تلفن همراه برای ردیابی تماس‌ها با هدف ردیابی گسترش بیماری در این کشور فراهم است. این برنامه با نام «Alerte Covid» با مشارکت شرکت کانادایی تجارت آنلاین شاپیفای (Shopify) و شرکت کانادایی بلک بری طراحی و تولید شده و استفاده از آن به صورت داوطلبانه است.

این برنامه در حال حاضر تنها به سیستم بهداشت و درمان انتاریو متصل است و استان‌های دیگر نیز به زودی به آن متصل خواهند شد. این برنامه به کاربرانی که با افراد کرونا مثبت در تماس بوده‌اند، هشدار می‌دهد.

جاستین ترودو گفت: «این برنامه نام، آدرس، موقعیت جغرافیایی یا اطلاعات شخصی افراد را جمع‌آوری نمی‌کند.»

برنامه‌های دیگر تلفن همراه مشابه این برنامه در ده‌ها کشور دیگر طراحی و تولید شد که نگرانی‌هایی در مورد نقض حریم خصوصی افراد به دنبال داشت.

بر اساس آخرین داده‌های رسمی، تا جمعه 116 هزار و 300 مورد ابتلا به «کووید-19» و هشت هزار و 900 مرگ ناشی از این بیماری در کانادا به ثبت رسیده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/170428/مرز‌های-کانادا-همچنان-بسته-باقی-می‌ماند
بستن   چاپ