برندسازی با نام میراث جهانی
يکشنبه 12 مرداد 1399 - 11:12:56
|
|
ایرانیان جهان - «در چارچوب اهداف توسعه پایدار میراث جهانی منظر باستانشناسی ساسانی فارس در دو “منطقه فیروزآباد” و “سروستان” برندسازی با نام میراثجهانی انجام میشود.» ایسنا: روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علیرضا عسگری چاوردی – مدیر پایگاه میراث جهانی منظر ساسانی باستانشناسی فارس در حوزه فیروزآباد و سروستان – با اعلام این خبر گفت: محصولات خاص تولیدی، غذاهای سنتّی ویژه این دو منطقه، دستبافتههای عشایری، هنرهای سنتی، صنایعدستی و آداب و رسوم خاص این دو منطقه با نام میراثجهانی یونسکو برندسازی میشود. او با بیان اینکه این برنامه دانشبنیان در چارچوب تفاهمنامه و موافقت صنایع غذایی و اداره بازرگانی با استاندارد کیفیت برندسازی میشود، افزود: برند میراثجهانی نه تنها زمینه رقابت بینالمللی برای توسعه پایدار سنّتهای پایدار مردم این مناطق را فراهم میکند، بلکه بسیاری از نوآوریهای جدید دانشبنیان این مناطق را میتوان با نام و نشان میراث جهانی برندسازی کرد. او با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا سنّتها و دستاوردهای مناطق سرزمین خود را ارزشگذاری و آنها را در سطح جهانی معتبر کنیم، اضافه کرد: مهمترین برندهای میراث جهانی مانند گلسرخ فارس در منطقه فیروزآباد بیش از چندهزار سال قدمت دارد که فلکه گلسرخ الله در خروجی شهر شیراز با این نام و گبّه میراث جهانی فیروزآباد با فیلم گبّه برندسازی شد. به گفته این مدرس دانشگاه شیراز و مدیر پروژه میراثجهانی منظر ساسانی باستانشناسی فارس در حوزه فیروزآباد و سروستان، پسته سروستان با این برند به عنوان یک سنّت غذایی پایدار زمینه رقابت بینالمللی را به دست میآورد و آداب و رسوم قشقائیها با برند میراث جهانی در جشنوارههای بینالمللی معرّف فرهنگ پایدار مناطق میراث جهانی خواهد بود. عسگری چاوردی اظهار کرد: در مجموع توسعه پایدار با رویکرد حفظ فرهنگ و سنّتهای تاریخی اصالتدار همراه میشود که ریشه در بنیانهای چندهزارساله دارد. این دستاورد میراثجهانی برای فرهیختگی جوامع محلّی ساکن در این مناطق است.
http://www.ilandnews.ir/fa/News/170603/برندسازی-با-نام-میراث-جهانی
|