ایرانیان جهان
حفتر از واژه شرور برای ترکیه استفاده کرد
يکشنبه 12 مرداد 1399 - 12:27:43
ایرانیان جهان - حفتر از واژه شرور برای ترکیه استفاده کرد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6614978
٠
٠
تسنیم / فرمانده شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی با شرور خواندن ترکیه اعلام کرد به کسانی که آنان را متجاوز و مزدور " نامید ، درس فراموش نشدنی بدهد.
به نقل از روزنامه الرای الیوم چاپ لندن، ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در جمع شبه نظامیان " تیپ طارق بن زیاد " گفت: ترک‌های ( امپراطوری عثمانی ) بیش از 300 سال در لیبی بودند و مردم این کشور به جزء شرارت، قتل و غارت چیز دیگری از آنان ندیدند.
وی اظهار داشت : ما در کمین آنان هستیم، بیرون راندن آنها از لیبی هدف اساسی ماست. ما نمی‌خواهیم بار دیگر لیبی مستعمره ترکیه شود.
حفتر با اشاره به حضور مستشاران نظامی ترکیه و مزدوران سوری در لیبی، اظهار داشت: ما درس فراموش نشدنی به متجاوزان و مزدوران خواهیم داد.
از سوی دیگر، سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجاز " فیسبوک " ورود هرگونه شناور و هواپیما به حریم این کشور را منوط به هماهنگی قبلی با این نیرو اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری الوسط – لیبیا در این بیانیه با اشاره به آزمایش موفقیت آمیز موشک‌های ساحل به دریای ساخت لیبی آمده‌ است: هرشناوری که بدون هماهنگی قبلی با ارتش ملی لیبی(شبه نظامیان حفتر) وارد آب‌های این کشور شود، هدف قرار خواهد گرفت.
حفتر معتقد است ترکیه از طریق هوا و دریا تجهیزات نظامی به همراه مزدوران سوری به لیبی منتقل می‌کند.
برخی از رسانه هایی که از حفتر حمایت می‌کنند، شمار مزدوران سوری را 17 هزار و مستشاران نظامی ترکیه را بیش از 3 هزار نفر اعلام کرده‌اند.
نیروهای وابسته به حفتر از حمایت عربستان، امارات، مصر، روسیه وفرانسه برخوردارند و ترکیه و قطر نیز از دولت طرابلس حمایت می‌کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/170629/حفتر-از-واژه-شرور-برای-ترکیه-استفاده-کرد
بستن   چاپ