ایرانیان جهان
رصد هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز کره شمالی
دوشنبه 13 مرداد 1399 - 02:31:27
ایرانیان جهان - رصد هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز کره شمالی
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6474482
k ٥.٢
١١
باشگاه خبرنگاران / در میان بالا گرفتن بی‌سابقه تنش‌ها میان سئول و پیونگ یانگ، رسانه‌های کره‌ای از مشاهده یک هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره خبر دادند.
به نقل از اسپوتنیک، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که امروز یک هواپیمای جاسوسی آمریکا در حال پرواز بر فراز کره شمالی رویت شده است.
خبرگزاری یونهاپ با انتشار این خبر نوشت این پرواز در قالب پرواز‌های نظارتی پس از بالا گرفتن تنش‌ها در شبه جزیره کره و تهدید پیونگ یانگ مبنی بر اقدام نظامی علیه سئول صورت گرفته است. به گزارش این خبرگزاری، یک هواپیمای مدل E-8C متعلق به نیروی هوایی آمریکا از پایگاه هوایی «کادنا» در ژاپن در 19 ژوئن به هوا برخواسته و تا اوایل روز شنبه بر فراز شبه جزیره کره از جمله کره شمالی در پرواز بوده است.
به نوشته یونهاپ، همچنین دو هواپیمای نظارتی دیگر متعلق به نیروی دریایی آمریکا نیز در حال پرواز بر فراز شبه جزیره کره ردیابی شده‌اند.
اسپوتنیک در ادامه نوشت این پرواز‌های نظارتی پس از آن در این منطقه صورت می‌گیرد که رابطه میان دو کره در روز‌های اخیر به شدت پرتنش شده و پیونگ یانگ روابط خود را با سئول قطع و دفتر ارتباطات مشترک دو کره در شهر مرزی کائسونگ را در 16 ژوئن منفجر کرده است.
کره شمالی تهدید کرده همه پروژه‌های مشترک را با همسایه جنوبی خود به تعلیق درخواهد آورد و علیه آنچه آن را دشمن نامیده است دست به اقدام نظامی خواهد زد.
کره شمالی در روز‌های گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داده بود در صورت عدم جلوگیری از پخش بروشور علیه پیونگ‌یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول را در این کشور خواهد بست. پس از آن، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون -رهبر کره شمالی- گفته بود: «دو کره توافق کرده‌اند که از انتشار و پخش اعلامیه‌هایی علیه یکدیگر خودداری کنند. این در حالی است که سئول به پخش این اعلامیه‌ها در مرز دو کشور ادامه می‌دهد و اگر اوضاع را به همین منوال پیش ببرد به زودی شاهد سقوط یک دفتر ارتباطی «بی‌فایده» در شهر مرزی کائسونگ خواهد بود.»

http://www.ilandnews.ir/fa/News/170802/رصد-هواپیمای-جاسوسی-آمریکا-بر-فراز-کره-شمالی
بستن   چاپ