ایرانیان جهان
جلیقه‌زردها اعتراضات خود در فرانسه را از سرگرفتند
دوشنبه 13 مرداد 1399 - 02:31:35
ایرانیان جهان - جلیقه‌زردها اعتراضات خود در فرانسه را از سرگرفتند
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6474218
٦٣٦
٠
فارس / معترضان فرانسوی که چند هفته به دلیل شیوع ویروس کرونا، تظاهرات خود را در روز شنبه متوقف کرده بودند، از امروز بار دیگر به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را به سیاست‌های دولت این کشور اعلام کردند.
«جلیقه زردها» پس از چند هفته غیبت به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی، بار دیگر برای نشان دادن اعتراض به سیاست‌های دولت ماکرون و نظام سرمایه‌داری، به خیابان‌های پاریس بازگشتند.
البته طی هفته‌های گذشته شهرهای فرانسه شاهد اعتراض کادر درمانی به ضعف دولت در مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین تظاهرات ضد نژادپرستی نیز بوده است.
سه روز پیش، دستکم 18 هزار نفر از مردم فرانسه در حمایت از اعضای کادر درمان و پزشکی این کشور با تجمع در «پاریس» به شرایط نامساعد کاری و دستمزدهای پایین پرسنل درمان و بهداشت این کشور اروپایی اعتراض کردند.
همچنین پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پلیس آمریکا، شهرهای مختلف فرانسه نیز به صحنه اعتراض و تظاهرات ضد نژادپرستی تبدیل شد.
اعتراضات در فرانسه علیه تبعیض‌نژادی و در یادبود مرگ یک مرد سیاهپوست فرانسوی بود که در سال 2016 به دست نیروهای فرانسه به قتل رسید و برخی مرگ وی را مشابه مرگ جورج فلوید دانسته‌اند. در این تظاهرات نیروهای پلیس به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کردند و این اعتراضات را به خشونت کشاندند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/170813/جلیقه‌زردها-اعتراضات-خود-در-فرانسه-را-از-سرگرفتند
بستن   چاپ