ایرانیان جهان
مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان: ضرورت تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای به ابزارهای نوین آموزشی
دوشنبه 13 مرداد 1399 - 11:37:55
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاههای آزاد به ابزارهای نوین آموزشی با توجه به نیاز امروز، ضرورت دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، "هادی ابراهیمی" در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان که به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیتها، ضرورت این امر بیشتر احساس شد با توجه به اینکه بسیاری از نظام های آموزشی در کشور دارای مشکلاتی هستند.
وی با بیان این که آموزشهای فنی و حرفه ای به جهت کمی و کیفی باید نهادینه شود تا تاثیر آن بر روی اشتغال افزایش یابد، اظهارکرد: با پیشرفت مراکز آموزش فنی و حرفه ای، اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته و شاهد تاثیرگذاری جوانان استان در اشتغال هستیم.
ابراهیمی به ایجاد و راه اندازی کاریابی تخصصی آموزش و کار اشاره و اضافه کرد: فنی و حرفه ای به همراه مدیران آموزشگاههای آزاد و با همکاری انجمن صنفی کاریابی ها می توانند برای تاسیس این کاریابی تخصصی با محوریت آموزش و کار همفکری کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: صنایع استان در خصوص آموزش نیروهای خود می توانند از آموزشگاههای بومی استان استفاده کنند.
"اسما کریمی" مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار، آموزش زنان سرپرست خانوار در سکونت گاههای غیر رسمی، آموزش دانشجویان, آموزش سربازان، طرح توسعه محلات و بسترسازی اشتغال افراد، توانمندسازی زنان ساکن بافتهای فرسوده، آموزش زندانیان و توسعه مراکز آموزش جوار صنایع از جمله اقدامات و برنامه های مهمی است که این اداره کل دنبال می کند.
در این نشست از مربیان نمونه، کارآفرین برتر، آموزشگاههای آزاد برتر و پیشکسوتان حوزه آموزش فنی و حرفه ای تقدیر شد.
هچنین در حاشیه این نشست مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان از مرکز آموزش دوخت و تولید ماسک، مرکز IT فنی و حرفه ای وآموزشگاه فنی و حرفه ای "ستاره خلیج فارس" بازدید کردند و قول اختصاص تسهیلات برای توسعه و تجهیز این مرکز نیز داده شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/170949/مدیرکل-تعاون،کار-ورفاه-اجتماعی-هرمزگان--ضرورت-تجهیز-مراکز-آموزش-فنی-و-حرفه-ای-به-ابزارهای-نوین-آموزشی
بستن   چاپ