ایرانیان جهان
آمریکا توصیه عدم انجام سفرهای خارجی را لغو کرد
جمعه 17 مرداد 1399 - 10:47:56
ایرانیان جهان - آمریکا توصیه عدم انجام سفرهای خارجی را لغو کرد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6632182
٤٣
٠
ایرنا / دولت دونالد ترامپ در تلاش برای بازگرداندن آمریکا به وضعیت عادی و کم جلوه نشان دادن تهدیدات ویروس کرونا، توصیه به انجام ندادن سفرهای خارجی توسط شهروندان را لغو کرد.
به گزارش شبکه یواس تودی، وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد: با هماهنگی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، توصیه به عدم انجام سفرهای خارجی به علت شیوع ویروس کرونا که در تاریخ 19 مارس (29 اسفند) ابلاغ شده بود، لغو می‌شود. 
این تصمیم در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا همچنان دارای بیشترین مبتلا به ویروس کرونا در جهان است. 
بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، با بهبود شرایط بهداشتی و ایمنی در برخی از کشورها این وزارتخانه به سیستم قبلی در زمینه سطح مشاوره و توصیه به سفرهای خارجی باز می‌گردد. 
در این بیانیه آمده است، ما همچنان به شهروندان آمریکا توصیه می‌کنیم هنگام مسافرت به خارج از کشور به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن بیماری همه‌گیری (کرونا) احتیاط کنند. 
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: با وجود لغو توصیه عدم انجام سفرهای خارجی، مرزهای آمریکا همچنان برای بیشتر مسافران اتحادیه اروپا بسته است. 
ترامپ که با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شاهد کاهش بی‌سابقه هواداران است، برای نشان دادن شرایط خوب آمریکا مدعی شد که واکسن کرونا این کشور احتمالاً تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 به بازار عرضه خواهد شد. 
برخلاف اظهارات ترامپ متخصصان بهداشتی مطرح آمریکا و کارشناسان کاخ سفید چنین سناریویی را بعید می‌دانند. 
به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون چهار میلیون و 973هزار نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند و بیش از 161 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. 

http://www.ilandnews.ir/fa/News/171902/آمریکا-توصیه-عدم-انجام-سفرهای-خارجی-را-لغو-کرد
بستن   چاپ