ایرانیان جهان
هشدار رئیس جنبش اسلامی فلسطین نسبت به خطر تخریب مسجدالاقصی
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 12:58:42
ایرانیان جهان - هشدار رئیس جنبش اسلامی فلسطین نسبت به خطر تخریب مسجدالاقصی
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6643114
٩٧
٠
ایسنا / رئیس جنبش اسلامی فلسطین نسبت به رویکرد رژیم صهیونیستی برای تخریب مسجد الاقصی هشدار داد.
به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی فلسطین در گفتگویی با کمیته قدس اظهار کرد: رژیم اشغالگر به دنبال تخریب مسجد الاقصی است، به همین دلیل ادامه اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی خطری برای مسجد الاقصی است.
صلاح گفت: تنها راهی که برای دفع این خطر وجود دارد، رهایی از اشغالگری اسرائیل است که گرچه موفق به اشغال مسجد الاقصی شده اما هنوز نتوانسته هیکل سلیمان را که از قرن 18 قصد ساخت آن را داشته، بنا کند.
رئیس جنبس اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه فعالیت‌های شخصی خود برای حفاظت از آثار مذهبی فلسطین را در دهه نود همراه با جمعی از مدافعان مسجد الاقصی آغاز کرده، تاکید کرد: سال 1996 استمرار حفاری‌های اشغالگران در مسجد الاقصی برای ساخت هیکل سلیمان با انتشار تصاویر و یک ویدیو و نیز برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی مستندسازی شد که جنجال بزرگی به پا کرد و در ادامه نقش بزرگی در آغاز برخی فعالیت‌ها و برگزاری کنفرانس‌هایی برای یاری قدس و مسجد الاقصی داشت.
شیخ رائد صلاح پس از آزادی‌اش از زندان رژیم صهیونیستی در ژوئیه گذشته تا امروز با محدودیت‌های شدید در حبس خانگی به سر می‌برد و به جز بستگان درجه یک اجازه دیدار و گفتگو با کسی را ندارد.
به تازگی یک دادگاه اسرائیلی تصمیم گرفت دوره 28 ماهه محکومیت شیخ صلاح از 16 اوت جاری در حبس خانگی آغاز شود.
رژیم صهیونیستی 27 نوامبر 2015 فعالیت‌های جنبش اسلامی فلسطین به ریاست صلاح را ممنوع کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/172519/هشدار-رئیس-جنبش-اسلامی-فلسطین-نسبت-به-خطر-تخریب-مسجدالاقصی
بستن   چاپ