ایرانیان جهان
وزیر خارجه آلمان انفجار بیروت را نتیجه اهمال کاری دانست
سه شنبه 21 مرداد 1399 - 1:33:57 PM
ایرانیان جهان-

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در آستانه سفر خود به لبنان گفت فاجعه بیروت نتیجه سوء مدیریت و اهمال کاری است و پیش از هرگونه تصمیم گیری باید به مسئولان لبنان مهلت داد رویکرد جدید سیاسی اتخاذ کنند.

راغده بهنام در گزارشی در روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن با اشاره به سفر روز چهارشنبه (فردا) وزیر خارجه آلمان به لبنان برای دیدار با مسئولان این کشور و درخواست انجام اصلاحات جدی و مبارزه با فساد به عنوان شرط اصلی دریافت کمک‌های مالی بیشتر، نوشت: «منابع وابسته به وزارت خارجه آلمان به خبرنگار الشرق الاوسط گفتند هایکو ماس در سفر به بیروت با نمایندگان حزب الله دیدار نخواهد کرد؛ به ویژه این که آلمان حزب الله را سازمان تروریستی اعلام و فعالیت هایش را در این کشور ممنوع کرده است.»

هایکو ماس به رادیو «دویچلند فونک» آلمان گفت: «به نظر می‌رسد فاجعه بیروت نتیجه سوء مدیریت و اهمال کاری است. باید با فساد مبارزه شود. اصلاحات اقتصادی که مدت هاست از آن سخن گفته می‌شود، باید انجام شود. تنها مسئله‌ای که برای همه مردم لبنان روشن است، این است که اوضاع نمی‌تواند این گونه ادامه یابد. سوء مدیریت و فساد زیاد سبب درد و رنج مردان و زنان شده است و مردم از این به بعد چنین وضعی را قبول نخواهند کرد.»

وزیر خارجه آلمان با اشاره به کمک‌های مالی اضطراری به لبنان که در کنفرانس روز یکشنبه پاریس به تصویب رسید، گفت: این کمک‌ها مشروط نخواهد بود؛ زیرا امدادی است و هرگز به دولت داده نخواهد شد. سازمان‌های وابسته به سازمان ملل کمک‌ها را به طور مستقیم به آسیب دیدگان تحویل می‌دهند. افزون بر این کشور‌های اروپایی امکان کمک‌های اقتصادی بیشتر را دارند و در صورتی که لبنان اصلاحات مورد نیاز را انجام دهد، این کمک‌ها را نیز دریافت می‌کند.

هایکو ماس ضمن تاکید بر لزوم انجام اصلاحات به منظور اعتمادسازی مجدد میان مردم و حاکمان و پرهیز از تکرار بحران ها، هرگونه خبر درباره تحریم‌های احتمالی علیه مسئولان لبنان را رد کرد و گفت: پیش از اتخاذ هرگونه اقدامات تنش آفرین باید به آنان مهلت داد تا رویکرد جدید سیاسی اتخاذ کنند.

وزیر خارجه آلمان از بی ثباتی سیاسی در لبنان پس از انفجار بیروت ابراز نگرانی و تاکید کرد نباید اجازه داد چنین اتفاقی بیفتد.

در پایان این مطلب آمده است البته برخی، علت نگرانی آلمان درباره وخامت اوضاع لبنان را موج جدید پناهندگان به اروپا می‌دانند؛ به ویژه این که لبنان میزبان بیش از یک میلیون پناهنده سوری است.

پس از انفجار اخیر در بندر بیروت که هنوز سوالات بسیاری درباره آن وجود دارد کشور‌های غربی به شدت به اظهارنظر‌های مداخله‌جویانه در امور لبنان روی آورده‌اند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/172828/وزیر-خارجه-آلمان-انفجار-بیروت-را-نتیجه-اهمال-کاری-دانست
بستن   چاپ