ایرانیان جهان
ربایش 9 غیر نظامی سوری توسط کُردهای وابسته به آمریکا
سه شنبه 21 مرداد 1399 - 15:36:16
ایرانیان جهان - ربایش 9 غیر نظامی سوری توسط کُردهای وابسته به آمریکا
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6647824
٩٣
٠
فارس / شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بار دیگر چند تن از غیر نظامیان سوری را ربودند.
این شبه‌نظامیان، تحت حمایت مستقیم عناصر تروریستی آمریکا قرار دارند و به همراه عناصر آمریکایی، مناطق گسترده‌ای از شمال شرق و شرق سوریه را در اشغال خود دارند؛ در این مناطق، بیشترین میادین نفتی سوریه قرار دارد.
منابع محلی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که عناصر کُرد، به منزل چند نفر در شهرک «سویدان جزیره» در جنوب شرق استان دیرالزور (شرق سوریه) حمله کردند.
این منابع ادامه دادند، عناصر وابسته به آمریکا در پی این حملات، نُه غیر نظامی را ربودند و آنان را به مکان نامعلومی انتقال دادند.
به گفته منابع مذکور، عناصر کُرد همچنین در داخل این شهرک، چند ایست‌وبازرسی ایجاد کردند تا مانع از تظاهرات اعتراضی ساکنان شوند؛ اعتراضاتی که دامنه آن در مناطق مختلفی از دیرالزور گسترش پیدا کرده است.
معترضان سوری هم در دیرالزور هم در استان الحسکه واقع در شمال شرق این کشور، بارها علیه کُردها و تروریستهای آمریکا، به خیابانها آمده و دست به اعتراض زده و خواستار اخراج آنان هستند.
در همین ارتباط، شیوخ و سرشناسان قبیله «العکیدات» سوریه اخیرا از تشکیل «ارتش العکیدات» برای مقابله با اشغالگران آمریکایی خبر داده و بر لزوم یکسان‌سازی مواضع نسبت به حضور اشغالگرانه آمریکا و کُردهای وابسته به این کشور تأکید کردند.
قبیله العکیدات با انتشار بیانیه‌ای به بررسی شرایط و وضعیت کنونی و جنایات گروه نیروهای دموکراتیک سوریه پرداخت که «با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد و تمامی خطوط قرمز را پشت سر گذاشته‌اند».
شیوخ و افراد سرشناس قبیله العکیدات تصریح کردند، به خاطر همین تجاوزات، گرد هم جمع شدند تا این مسائل را بررسی کنند و اقدامات لازم را برای «پاسخ دادن به اشغالگر و عناصر و گروههای تروریستی آن و آزادسازی سراسر خاک سوریه انجام دهند و بدین ترتیب سوریه، به رهبری رئیس جمهور بشار اسد رهبر جهان عرب باشد».
این شیوخ با تأکید بر اینکه ارتش العکیدات را برای مقابله با آمریکا تشکیل خواهند داد، خاطر نشان کردند، این ارتش از تمامی عشایر این قبیله در سوریه تشکیل خواهد شد و با هماهنگی با ارتش سوریه، برای آزادسازی خاک کشور وارد عمل خواهد شد تا بتواند تروریسم را از بین ببرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/172853/ربایش-9-غیر-نظامی-سوری-توسط-کُردهای-وابسته-به-آمریکا
بستن   چاپ