ایرانیان جهان
دیده‌بان آمریکایی تخلف در انتصاب 2 مقام وزارتی را فاش کرد
شنبه 25 مرداد 1399 - 11:56:18
ایرانیان جهان - دیده‌بان آمریکایی تخلف در انتصاب 2 مقام وزارتی را فاش کرد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6660794
٠
٠
ایسنا / براساس گزارش یک دیده بان دولت آمریکا، انتصاب دو مقام ارشد امنیت داخلی در دولت ترامپ نامناسب و غیر قانونی بوده است. این دیدگاه ممکن است تلاش‌های کاخ سفید برای دفاع از سیاست‌های مهاجرتی‌اش در دادگاه را پیچیده کند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر پاسخگویی دولت آمریکا (GAO) به این نتیجه رسید که انتصاب چاد وولف، وزیر امنیت داخلی موقت و کن کوشنالی، معاون او مطابق با فراینده های ذکر شده در قانون فدرال نبوده است. این نهاد که اطلاع رسانی غیر حزبی به کنگره دارد و نمی تواند قوه مجریه را به اقدام وادار کند، این مساله را به بازرس کل وزارت امنیت داخلی آمریکا که یک دیده بان دیگر است، ارجاع داد.
دونالد ترامپ جمهوری خواه، سرکوب مهاجران را اصلی ترین برنامه دوره چهار ساله اول قدرتش و همچنین کمپین انتخاب مجدد خود قرار داد. در همین حال، ترامپ رهبران در وزارت امنیت داخلی را که بر اجرای مهاجرت نظارت دارند، کنار گذاشته و در عوض بر بسیاری از مقاماتی که از جایگاه "موقت" برخوردارند، تکیه کرد.
سخنگوی کاخ سفید، تصمیم دفتر پاسخگویی دولت آمریکا را "نه تنها اشتباه بلکه خنده دار" توصیف کرد و گفت وزارت امنیت داخلی طبق قوانین فدرال اجازه انتصاب معاون‌های خود را دارد.
این نهاد نظارتی در گزارشی 12 صفحه‌ای مشخص کرد که وزارت امنیت داخلی آمریکا از زنجیره مناسب جانشینی، به دنبال خروج سال 2019 کرستجن نیلسن، وزیر این سازمان که مورد تایید سنا بود، تبعیت نکرده و در نتیجه انتصاب وولف و کوشنالی نامناسب است.
چنین تصمیمی می‌تواند قدرت حقوقی طرف‌هایی که سیاست‌های مهاجرتی ترامپ را به چالش می‌کشند، افزایش دهد و به طور بالقوه لغو این سیاست‌ها را در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات نوامبر ساده‌تر می‌کند. دموکرات‌های ارشد آمریکا در واکنش به این گزارش خواستار استعفای وولف و کوشنالی شدند.
چارلز شومر، رهبر اقلیت سنای آمریکا از سرپرست وزارت امنیت داخلی و معاون او خواسته است استعفا دهند. این دموکرات در بیانیه‌ای گفت: تلاش‌های رئیس جمهور ترامپ برای انتصاب چاپلوسان سیاسی برای اجرای سیاست‌های افراطی خودش برای فرار از دست قانون و سنا در نهایت گریبان او را گرفت. طبق این گزارش، اقدامات کوشنالی و وولف فاقد اعتبار است و آنها باید از نقش‌های حقوقی خودشان به سرعت استعفا دهند.
چاد وولف و کن کوشنالی بر سر سیاست مهاجرتی و سرکوب های اخیر علیه معترضان مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/173688/دیده‌بان-آمریکایی-تخلف-در-انتصاب-2-مقام-وزارتی-را-فاش-کرد
بستن   چاپ