ایرانیان جهان
طالبان: مردم امیدوارند در مذاکرات بین‌الافغانی زیان‌های 19 سال گذشته جبران شود
شنبه 25 مرداد 1399 - 12:43:57 PM
ایرانیان جهان - طالبان: مردم امیدوارند در مذاکرات بین‌الافغانی زیان‌های 19 سال گذشته جبران شود
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6660912
٦٦
٠
تسنیم / طالبان اعلام کرد که در دو دهه اخیر تمام تصمیم‌های افغانستان از خارج تحمیل شده است و اکنون مردم امیدوارند در مذاکرات همه زیان‌های مادی و معنوی این سال‌ها جبران شود.
طالبان با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت رسمی این گروه نوشت که مطابق توافقنامه قطر گام‌های موثری برای پایان اِشغال و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در حال برداشته شدن است و این گفت‌وگوها پس از چند ماه تاخیر آغاز خواهد شد.
بیانیه افزود در این سال‌ها «حاکمیت اسلامی، استقلال و حریم زمینی و هوایی افغانستان غصب شد و تمام اختیارات امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن را بیگانگان بدست گرفته و در روند 19 سال اشغال مردم افغانستان در بخش‌های گوناگون زیان‌های زیادی را متحمل شدند».
در ادامه این بیانیه اظهارداشت: «مردم افغانستان امیدوارند که از راه مذاکرات بین‌الافغانی زیان‌های معنوی و مادی که در روند نوزده سال اشغال ملت با آن مواجه شد، جبران شود. در این مرحله اکثریت تصمیم‌ها از بیرون صورت گرفته و بر ملت تحمیل شده است».
طالبان در واکنش به تاکید کشورهای غربی مبنی بر حفظ دستاوردهای دو دهه اخیر در مذاکرات نیز گفت: «سفارتخانه‌های بعضی از کشورهای اشغالگر تلاش دارند که تحت نام دستاوردها برای بقا و حفظ آنچه که در این دوره 19 ساله جوانب بیگانه بر آن سرمایه گذاری نموده‌اند، تبلیغات کنند و می‌خواهند که این شرایط پس از اشغال نیز ادامه داشته باشد، اما ملت آگاه ما باید متوجه این فریب‌های دشمن باشد».
برخی رسانه‌ها گزارش می‌دهد که مذاکرات بین‌الافغانی در تاریخ 16 اگوست (26 مرداد) در قطر برگزار می‌شود اما طالبان تاکید دارد که پس از آزادی 400 زندانی باقیمانده این گروه طی یک هفته مذاکرات را آغاز خواهد کرد.
شورای امنیت ملی افغانستان روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اظهارداشت که 80 نفر از زندانیان طالبان بر اساس تصمیم لویه جرگه مشورتی صلح آزاد شده‌اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/173704/طالبان--مردم-امیدوارند-در-مذاکرات-بین‌الافغانی-زیان‌های-19-سال-گذشته-جبران-شود
بستن   چاپ