ایرانیان جهان
کرونا و بحران سلامت روان در انگلیس
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 1:24:14 PM
ایرانیان جهان- محققان دریافتند که افسردگی در بزرگسالان انگلیسی در طول بحران کروناویروس دو برابر شده است.

به نقل از ایندیپندنت، مرکز ملی آمار بریتانیا (ONS) نشان داد، از هر 10 نفر یک نفر (7/9 درصد) بزرگسال انگلیسی، بین جولای 2019 و مارس 2020 دچار نوعی افسردگی شده‌اند، اما زمانی که همان گروه در ماه ژوئن دوباره ارزیابی شدند، این رقم به 19.2 درصد، یعنی یک نفر از هر پنج نفر رسید.

اکثریت قریب به‌اتفاق (84 درصد) افراد، نوعی افسردگی (مواجه با استرس و اضطراب) را تجربه کرده بودند که بر سلامتی آنها تاثیرگذار بود و 42 درصد هم اظهار کردند که روابطشان تحت تاثیر قرارگرفته است.

تحقیقات ONS شامل 3500 بزرگسال انگلیسی بود که قبل و در طول همه‌گیری موردبررسی قرارگرفته بود.

محققان دریافتند، افرادی که در ماه ژوئن بیشترین آسیب را دیدند و مبتلا به افسردگی شده بودند، افراد جوان بین 16 تا 39 سال، زنان، افراد با مشکلات اقتصادی و معلولان بودند.

علائم افسردگی شامل  کاهش خلق‌وخوی، از دست دادن علاقه و لذت در موارد عادی است.

میزان افسردگی در میان افراد در دسته‌های خفیف، متوسط و یا شدید طبقه‌بندی شد. یک نفر از هر هشت بیمار بزرگسال(12.9 درصد) علائم افسردگی متوسط تا شدید را تجربه کرد و اما در حال حاضر، 6.2 درصد این میزان از افسردگی را تجربه کردند.

در میان افرادی که علائم افسردگی متوسط تا شدید را در طول همه‌گیری کروناویروس تجربه کرده بودند، 62 درصد گفتند که همیشه یا اغلب مواقع، احساس تنهایی می‌کنند، درحالی‌که 15 درصد از افراد بدون علائم افسردگی و یا مبتلا به افسردگی خفیف بودند.

مقامات افزودند: تاثیر این بیماری بر سلامتی روانی افراد را نباید نادیده گرفت و سلامت روان و بهزیستی آنان باید مهم در نظر گرفته شود.

اطلاعات رسمی نشان داده است که مقامات، خواستار برنامه فوری ملی برای جلوگیری از بحران روانی هستند.

سیمون وسلی، استاد روانپزشکی در کالج کینگ لندن، این یافته را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

مقابله با شرایط دشوار مانند استرس مالی، بیکاری و ترس از ابتلا به بیماری فشارهای زیادی  به افراد وارد می‌کند.

البته به نظر می‌رسد که اخبار مرتبط با مشکلات اشتغال، فشار بیشتری را بر جمعیتی که پیش از این مشکلات استرسی داشتند، وارد کرده است و آمار افسردگی را بالاتر برده است.

دکتر بیلی بلاند، از کالج سلطنتی روان‌پزشکان در بریتانیا گفت: خدمات بهداشت روان انگلستان در ماه‌های آینده با "سونامی مراجعه‌کنندگان" روبرو خواهد شد. وی خاطرنشان کرد که برخی از موارد در همه‌گیری ازجمله سوگ و مشکلات اقتصادی باعث افزایش این آمار شده است و اگر بخواهیم تعداد فزاینده افراد مبتلا به افسردگی و سایر بیماری‌های روانی درمان شوند، دولت باید سرمایه‌گذاری در خدمات بهداشت روان را تسریع کند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/174829/کرونا-و-بحران-سلامت-روان-در-انگلیس
بستن   چاپ