ایرانیان جهان
استقبال فرانسه از حکم دادگاه ویژه ترور رفیق حریری
پنجشنبه 30 مرداد 1399 - 18:31:46
ایرانیان جهان - استقبال فرانسه از حکم دادگاه ویژه ترور رفیق حریری
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6681627
٢٦٠
٠
ایسنا / فرانسه از رای دادگاه ویژه لبنان در پرونده ترور رفیق حریری استقبال کرد.
وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "این تصمیم مهمترین نقطه عطف در مبارزه با مصونیت از اقدامات تروریستی است و خانواده‌های قربانیان و همچنین جامعه جهانی مشتاقانه منتظر این حکم بودند".
در این بیانیه همچنین آمده است: "فرانسه همه جا متعهد به مبارزه با مصونیت از مجازات است. از زمان تأسیس طبق قطعنامه 1757 شورای امنیت سازمان ملل، فرانسه از دادگاه ویژه لبنان در زمینه بودجه و فنی حمایت کرده و به این کار ادامه خواهد داد".
وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد که حکم دادگاه ویژه لبنان باید کاملا اجرایی شود و امور این دادگاه در مورد ترور جورج حاوی و اقدام به ترور مروان حماده و الیاس المر نیز ادامه یابد.
در این بیانیه اشاره شد: "فرانسه از این فرصت استفاده می‌کند تا به یاد رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان و 21 نفر دیگر کشته شده در حمله 14 فوریه 2005 که تجسم جنگ برای حاکمیت کشور خود بودند، ادای احترام کند و اقدامات ما در لبنان با همان روحیه است".
وزارت خارجه فرانسه همچنین تاکید کرد: "فرانسه متعهد است که براساس اصلاحات بلندپروازانه، از جمله حاکمیت قانون، عدالت و مبارزه با مصونیت از مجازات، به احیای لبنان بپردازد. این آرزوهایی است که به شدت توسط مردم لبنان ابراز شده است".

http://www.ilandnews.ir/fa/News/175130/استقبال-فرانسه-از-حکم-دادگاه-ویژه-ترور-رفیق-حریری
بستن   چاپ