ایرانیان جهان
هشدار عالی ترین مقام پزشکی انگلیس درباره واکسن کرونا
یکشنبه 2 شهریور 1399 - 12:56:36 PM
ایرانیان جهان-
به رغم افزایش امیدواری ها در خصوص کشف واکسن کرونا توسط محققان انگلیسی، عالی ترین مقام پزشکی این کشور هشدار داد که احتمال دست یابی به یک نمونه موثر و ایمن این دارو تا زمستان سال آینده بعید است.

«کریس ویتی» روز یکشنبه در گفت وگویی درباره مشکلات جدی ناشی از همه گیری بیماری کووید-19 در ماه های آینده هشدار داد و افزود که نباید انتظار داشت امسال به واکسن کرونا دست پیدا کنیم.
وی افزود: به طور طبیعی از اینکه واکسن کرونا سریع تر در دسترس قرار گیرد خرسند خواهم شد اما بعید می دانم تا قبل از زمستان به نمونه موثری برای استفاده انبوه دسترسی داشته باشیم.
این مقام انگلیسی افزود؛ شاید اشتباه کنم، چون افراد زیادی در تلاش هستند واکسن کرونا را با سرعت قابل توجهی تولید کنند اما باید اطمینان حاصل کنیم که آنها ایمن هستند و همین مساله زمان بر است.
این مقام انگلیسی با بیان اینکه شانس دسترسی به یک واکسن موثر در یک سال آینده بیشتر از شش ماه دیگر است افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که واکنسی در اختیار نداریم و اگر خلاف آن رخ داد، در آن صورت در موقعیت بهتری قرار خواهیم داشت.
وی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که به تازگی، تیمی از دانشمندان انگلیسی در موسسه موسوم به «جنر» دانشگاه آکسفورد و گروه واکسن آکسفورد گام جدیدی را به سمت کشف یک واکسن ایمن، مؤثر و در دسترس در برابر کرونا برداشته اند.
نتایج آزمایش مراحل اول و دوم که در مجله علمی "لانست" منتشر شده، نشان می دهد که نگرانی در مورد ایمنی واکسن کشف شده توسط دانشگاه آکسفورد علیه ویروس کرونا وجود ندارد و این واکسن باعث پاسخ های قدرتمند در هر دو بخش سیستم ایمنی بدن می شود.
این واکسن ظرف 14 روز از انجام واکسیناسیون باعث بروز پاسخ توسط سلول های تی شد – گلبول های سفیدی که می توانند به سلول های آلوده به «سارس کوید2(2-SARS-COV) حمله کنند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/175687/هشدار-عالی-ترین-مقام-پزشکی-انگلیس-درباره-واکسن-کرونا
بستن   چاپ