ایرانیان جهان
همکاری انگلیس با آمریکا در اتهام پراکنی سایبری
سه شنبه 11 شهریور 1399 - 1:30:20 PM
ایرانیان جهان-سیاران مارتین (Ciaran Martin)، رئیس مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس، اخیراً مدعی شده مجرمان سایبری و چندین کشور با استفاده از ویروس های رایانه ای، تحقیقات دانشگاهی و اسرار دولتی را به سرقت می برند. وی همچنین افزود این کشورها با استخدام هکرها و از طریق دسترسی به سیستم افراد سرشناس تلاش می کنند به صورت پنهانی ایمیل این افراد را سرقت کرده یا تحرکات آن ها را ردیابی کنند.
مارتین 45 ساله در ادامه اظهار داشت:سلاح های سایبری که برای منافع مالی استفاده می شوند ممکن است غیرقابل کنترل شده و ناخواسته به شرکت ها یا خدمات عمومی سرایت کنند.
وی خاطرنشان کرد:آنچه شب ها مرا بیدار نگه می دارد، آسیب های احتمالی ناشی از حملات سایبری دسته اول هستند که مجرمان در اثر استفاده از ابزارهای سایبری و عدم کنترل این ابزارها می توانند به بار بیاورند. احتمالاً اصلی ترین دلیل حملات به اصلاح دسته اول ویروس غیرقابل کنترلی است که به طور تصادفی توسط هکرها منتشر می شود و ناخواسته شرکت ها و خدمات عمومی را دچار اختلال می کند.
سیاران مارتین مدعی شد کشورهایی نظیر روسیه و چین در حال افزایش جنگ سایبری هستند تا از این طریق کشورهای غربی را تضعیف کرده و اطلاعات این کشورها را به سرقت ببرند. وی به عنوان نمونه گفت، روسیه قصد داشت با نفوذ به دانشگاه آکسفورد تحقیقات واکسن کرونا را به سرقت ببرد.
او در ادامه ادعاهای خود اظهار داشت:هکرهای روسی انگلستان را در جبهه های مختلف هدف حمله سایبری قرار داده که ازجمله آن ها می توان به زیرساخت های ملی، تحقیقات پزشکی و فرآیندهای دموکراتیک انگلیس و متحدانش اشاره کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/178345/همکاری-انگلیس-با-آمریکا-در-اتهام-پراکنی-سایبری
بستن   چاپ