ایرانیان جهان
مهلت 38 روزه جانسون به اتحادیه اروپا برای عقد توافق تجاری
دوشنبه 17 شهريور 1399 - 13:12:05
ایرانیان جهان - مهلت 38 روزه جانسون به اتحادیه اروپا برای عقد توافق تجاری
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6743026
١١٢
٠
ایسنا / نخست‌وزیر بریتانیا تاکید می‌کند، لندن و اتحادیه اروپا تا 15 اکتبر فرصت دارند تا درباره شرایط یک توافق تجارت آزاد پس از بریگزیت به اتفاق‌نظر برسند، در غیر اینصورت بهتر است طرفین مذاکرات را رها کرده و بروند.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا امروز (دوشنبه) می‌گوید: اتحادیه اروپا درباره جدول زمانی بسیار شفاف بوده است. من هم همینطور. باید توافقی با دوستانی اروپایی خودمان تا زمان برگزاری نشست شورای اروپایی در 15 اکتبر (24 مهر) حاصل شود و بتواند تا پایان سال به اجرا درآید. بنابراین اصلا منطقی نیست که درباره جدول زمانی فراتر از این تاریخ فکر کنیم. اگر نتوانیم تا آن زمان توافق کنیم، فکر نمی‌کنم امکان عقد توافق تجارت آزاد میان ما وجود داشته باشد و ما باید هر دو آن را بپذیریم و برویم.
براساس نسخه‌ای از سخنان جانسون، لندن و بروکسل اکنون به "فاز نهایی" مذاکرات رسیده‌اند. در صورت شکست مذاکرات، بریتانیا و اتحادیه اروپا باید طبق مدلی تجارت کنند که این نهاد سیاسی – اقتصادی با استرالیا دارد و به گفته جانسون "نتیجه خوبی" برای بریتانیا دارد.
بوریس جانسون می‌گوید: البته ما همواره در این شرایط آماده مذاکرات با دوستانمان در اتحادیه اروپا هستیم. ما آمادگی داریم تا تدابیر معقولی درباره مسائل عملی نظیر پروازها، تردد کامیون‌ها یا همکاری علمی، در صورت تمایل اتحادیه اروپا، بیابیم. درهای ما هرگز بسته نخواهد بود و ما به عنوان دوست و شریک تجارت خواهیم کرد اما بدون یک توافق تجاری آزاد.
با این حال نخست‌وزیر بریتانیا تاکید دارد که یک "توافق تجاری آزاد استاندارد" همچنان ترجیح لندن است و چنانچه اتحادیه اروپا آماده "بررسی دوباره موضع کنونی خودشان" باشند او استقبال خواهد کرد. جانسون افزود: اما ما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم روی بنیادهای معنادار برای یک کشور مستقل سازش کنیم.
بریتانیا در تاریخ 31 ژانویه از اتحادیه اروپا خارج شد. دو طرف بر سر یک دوره گذار تا 31 دسامبر توافق کرده‌اند تا درباره شرایط تجارت دوجانبه بعد از بریگزیت مذاکره کنند. با این حال اختلافات، مانع از پیشرفت گفت‌وگوها می‌شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/179647/مهلت-38-روزه-جانسون-به-اتحادیه-اروپا-برای-عقد-توافق-تجاری
بستن   چاپ