ایرانیان جهان
آلمان هم شمار نظامیان خود در عراق را کاهش می‌دهد
پنجشنبه 20 شهريور 1399 - 08:22:11
ایرانیان جهان - آلمان هم شمار نظامیان خود در عراق را کاهش می‌دهد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6753613
٤
٠
فارس / دولت آلمان روز چهارشنبه از کاهش شمار نظامیان خود در عراق خبر داد.
به نوشته وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد کاهش شمار نیروهای خود را در عراق دارد. آلمان اعلام کرده که قصد دارد حداکثر 500 پرسنل نظامی خود را در عراق نگه دارد.
«آنه‌گرت کرامپ-کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان در این زمینه گفت: «حتی در در دوره شیوع کرونا، داعش فعالیت‌های تروریستی را ادامه داد. بنابر این، فشار نظامی بر داعش باید ادامه باشد.»
آلمان علاوه بر پرسنل نظامی، در قالب ائتلاف ضد داعش تجهیزات راداری ، هوایی و کمک‌های حمل و نقلی را در اختیار ائتلاف آمریکا گذاشته و حتی نیروهای عراقی را َآموزش داد.
به گزارش دویچه وله، بیشتر نیروهای آلمان در شمال عراق و در کردستان عراق مستقرهستند.
آمریکا نیز روز چهارشنبه از کاسته شدن نظامیان خود از عراق خبر داد و فرمانده سازمان تروریستی سنتکام گفت، با تصمیم دولت آمریکا طی ماه جاری میلادی، شمار نظامیان آمریکایی حاضر در عراق به 3 هزار نفر کاهش می‌یابد.
مک‌کنزی که به بغداد سفر کرده در گفت‌وگو با خبرنگاران توضیح داد: «در پی مشورت و هماهنگی با دولت عراق و شرکای خود در ائتلاف (موسوم به ضد داعش)، ایالات متحده تصمیم گرفت تعداد نیروهایش در عراق را طی ماه سپتامبر از 5200 نفر به سه هزار نفر کاهش دهد.»
مک‌کنزی اما ماه گذشته گفته بود که احتمالاً آمریکا حضور طولانی مدتی در عراق داشته باشد تا با باقیمانده‌های گروه‌های افراطی و تروریستی داعش و گسترش نفوذ ایران در عراق مقابله کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/180502/آلمان-هم-شمار-نظامیان-خود-در-عراق-را-کاهش-می‌دهد
بستن   چاپ