ایرانیان جهان
هشدار آلمان به انگلیس درباره عواقب شکست مذاکرات پسا برگزیت
یکشنبه 23 شهریور 1399 - 12:13:38 PM
ایرانیان جهان-به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "اولاف شولتز"، معاون صدر اعظم آلمان و وزیر دارایی این کشور در سخنانی به انگلیس درباره عواقب شکست مذاکرات با اتحادیه اروپا درباره توافق تجاری هشدار داد.
وی بعد از دیدار وزرای دارایی اتحادیه اروپا در برلین گفت: یک وضعیت نامنظم، پیامدهای بسیار دشواری برای اقتصاد ملی انگلیس به همراه خواهد داشت.
شولتز در مقابل تاکید کرد که با توجه به آمادگی خوب اتحادیه اروپا برای وقوع سناریوی برگزیت بدون توافق هیچ گونه عواقب سخت ویژه ای در انتظار این اتحادیه نخواهد بود.
اولاف شولتز در بخش دیگری از سخنانش همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات با لندن به نتایج خوبی منجر شود. وی در عین حال گفت که اتحادیه اروپا در حال حاضر خود را برای وقوع سناریوی برگزیت بدون توافق به صورت فشرده و با دقت آماده می کند.
وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا توانایی مقابله با عواقب این مسئله را دارد.
اخیرا مناقشات بین اتحادیه اروپا و انگلیس برای دستیابی به توافقی درباره مسائل تجاری در دوران گذار بالا گرفته و دولت انگلیس تصمیماتی برای اصلاح توافق برگزیت را در دستور کار قرار داده که این مسئله خشم مقامات اروپایی را برانگیخته است.
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که مفاد لایحه اصلاح توافق برگزیت به ویژه با هدف «تضمین پویایی و امنیت بازار داخلی» این کشور تنظیم شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/181112/هشدار-آلمان-به-انگلیس-درباره-عواقب-شکست-مذاکرات-پسا-برگزیت
بستن   چاپ