ایرانیان جهان
نخست وزیران اسبق انگلیس: برنامه بریگزیت دولت جانسون "شوک آور" است
دوشنبه 24 شهریور 1399 - 12:49:22 PM
ایرانیان جهان-به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت انگلیس چند روز پیش صراحتا گفت، برنامه ریزی کرده با نقض بخش هایی از توافق خروجی که ماه ژانویه به هنگام ترک رسمی اتحادیه اروپا با این اتحادیه امضا کرد، قوانین بین المللی را بشکند.
تونی بلر و جان میجر، نخست وزیران اسبق انگلیس که در دهه 1990 رقبای سیاسی یکدیگر در دو حزب کارگر و حزب محافظه کار بودند در نامه مشترکی که توسط ساندی تایمز منتشر شد، نوشتند: چیزی که هم اکنون پیشنهاد می شود شوک آور است. چطور این طرح می تواند با قواعد رفتاری که وزرا و افسران ضابط قانون و کارمندان دولت را عمدا ملزم به زیر پا گذاشتن الزامات معاهده می کند سازگار باشد؟
ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس نیز واکنش نشان داده و این سوال را مطرح کرده که آیا به این ترتیب شرکای بین المللی انگلیس می توانند در آینده همچنان به آن اعتماد داشته باشند.
لایحه موسوم به لایحه بازار داخلی که از سوی جانسون مطرح شده هدفش اطمینان پیدا کردن از این است که مناطق بریتانیا بتوانند آزادانه بعد از ترک اتحادیه اروپا با یکدیگر تجارت کنند اما دولت می گوید این امر نیازمند دور زدن بخشهایی از توافق خروجی است که با بروکسل امضا شد.
وزرای انگلیسی می گویند، این لایحه "یک شبکه ایمنی" برای زمانی است که توافقی تجاری با این بلوک وجود نداشته باشد اما مقام های ارشد اتحادیه اروپا گفته اند این طرح هم باعث تضعیف توافق خروج و هم باعث تضعیف اعتماد در مذاکرات آینده می شود.
کر استارمر، رهبر حزب مخالف کارگر انگلیس نیز قوانین جدید را اشتباه خواند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/181395/نخست-وزیران-اسبق-انگلیس--برنامه-بریگزیت-دولت-جانسون-"شوک-آور"-است
بستن   چاپ