ایرانیان جهان
پیشنهاد مرکل برای ساخت اردوگاه دیگری در جزیره لسبوس
سه شنبه 25 شهريور 1399 - 10:55:38
ایرانیان جهان - پیشنهاد مرکل برای ساخت اردوگاه دیگری در جزیره لسبوس
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6771871
١٨
٠
تسنیم / صدر اعظم آلمان در سخنانی انتظارات از کشورش برای پذیرش پناهندگان اردوگاه فاجعه بار موریا را رد کرده و پیشنهاد ساخت اردوگاه دیگری با مشارکت اروپا برای اسکان این پناهندگان در جزیره لسبوس یونان را داد.
به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان روز دوشنبه در سخنانی این مسئله را بی معنی دانست که برای حل بحران پناهندگان فقط درباره آمارها صحبت کنیم و اینکه چه تعداد پناهنده باید به آلمان بیایند.
"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرده که بحران پناهندگانی مانند سال 2015 نباید دوباره تکرار شود.
وی در این باره گفته است که ما باید به انسان ها کمک کنیم، اما کمک کردن به آن ها به این مفهوم نیست که همه آن ها را به آلمان بیاوریم. اشپاهن درباره تکروی آلمان در این راستا هشدار داده و گفت: ما باید مراقب باشیم که اتحادیه اروپا دوباره در این راستا دچار جدایی نشود.
صدر اعظم آلمان هم بحث ها درباره شمار پناهندگانی که باید از اردوگاه موریا پذیرفته شوند را متوقف کرده و در این باره گفت که این اصلا مفهومی ندارد که فقط درباره آمارها صحبت کنیم.
مرکل این اظهارات را در واکنش به برخی درخواست ها از احزاب مختلف برای پذیرش پناهندگان بیشتر ایراد کرد.
مرکل همچنین تاکید کرد: آلمان آماده است به یونان به روش های مختلف از جمله در بازسازی یک مرکز پذیرش جدید اروپایی پناهندگان در جزیره لسبوس کمک کند.
وی تاکید کرد: من فکر می کنم این یک گام مهم برای اروپایی شدن قدرتمندانه سیاست مهاجرت است. مرکل گفت که چنین مرکز پذیرش پناهندگان جدیدی باید بر خلاف اردوگاه سوخته موریا با استانداردهای بین‌المللی منطبق باشد. وی تاکید کرد که آلمان در این راستا خود را مشارکت خواهد داد و احساس مسئولیت ویژه‌ای دارد.
مرکل همچنین گفت که یونان به عنوان یک کشور اروپایی با مرزهای خارجی مسئولیت زیادی را در پذیرش پناهندگان بر عهده گرفته است و از این رو مستحق حمایت است. این مسئله باید در حد ممکن به صورت اروپایی سازماندهی شود.
صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد که هر کسی می داند که وظیفه اروپایی سیاست مهاجرت نمی تواند تنها توسط آلمان حل شود.
اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم اعلام کرده است که کمیسیون در 23 سپتامبر (دوم مهر ماه) طرحی را برای سیاست مهاجرت جدید ارائه خواهد داد.
وزیر کشور آلمان روز جمعه اعلام کرده بود که آلمان در اولین گام 100 تا 150 پناهنده کودک بدون همراه را خواهد پذیرفت.
مرکل می خواهد تا زمان برگزاری نشست کابینه دولت فدرال آلمان در روز چهارشنبه درباره پذیرش مهاجران بیشتر تصمیم گیری کند. وی تاکید کرد که برای این منظور مشاوره هایی را با وزیر کشور انجام می دهد.
بعد از وقوع آتش سوزی مهیب در اردوگاه پر ازدحام موریا بار دیگر بحث ها درباره چگونگی رفتار با پناهندگان در اتحادیه اروپا و به ویژه در آلمان بالا گرفته است.
اردوگاه موریا بر اثر آتش سوزی مهیبی که اخیراً در آن اتفاق افتاده است کاملاً نابود شده است. مقامات یونانی بر این عقیده‌اند که مهاجران این آتش سوزی را ایجاد کرده‌اند. در این اردوگاه که ظرفیت پذیرش حدود 3 هزار پناهنده را دارد حدود 12 هزار پناهنده در شرایط بسیار بدی زندگی می کردند. اخیراً هم گزارش هایی مبنی بر شیوع کرونا در بین ساکنان این اردوگاه منتشر شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/181622/پیشنهاد-مرکل-برای-ساخت-اردوگاه-دیگری-در-جزیره-لسبوس
بستن   چاپ