ایرانیان جهان
طالبان: اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه دیگران را نمی‌دهیم
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 13:03:31
ایرانیان جهان - طالبان: اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه دیگران را نمی‌دهیم
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6776169
٠
٠
ایرنا / سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد: طالبان به هیچ کسی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان به عنوان سنگر علیه دیگران استفاده کنند.
«محمدنعیم وردک» روز چهارشنبه در توئیتی نوشت : افغانها باید خودشان مشکلات داخلی را حل کنند و هیچ کشور خارجی نباید در مسائل داخلی و روند صلح این کشور مداخله کند. گروه طالبان ملزم به رعایت توافقنامه امضاء شده بین طالبان و آمریکایی‌ها است و آمریکا با متحدان خود نیز باید با مسئولیت در این رابطه رفتار کنند.
سخنگوی گروه طالبان تأکید کرد :جنگ این گروه برای قدرت نیست بلکه در مقابل اشغال و برای آزادی افغانستان و نظام اسلامی بوده است و به دیگران اجازه نمی دهیم که ثبات، امنیت و استقلال افغانستان را تهدید کنند و درعین حال اجازه استفاده از خاک افغانستان را علیه دیگران نیز نخواهیم داد.
وردک گفت: رییس تیم مذاکره کننده طالبان نشست کنونی را فرصت مناسب برای حل جنگ 40 ساله این کشور می داند و تاکید کرده که باید در فضای امن به مذاکرات ادامه دهیم.
«احمدنادر نادری» سخنگوی هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان هم در صفحه فیسبوک خود نوشت: رییسان هر دو هیأت در نشست دیروز سخنرانی کردند و در باره نهایی کردن دستورالعمل ها و فعالیت گروه تماس نظرات خود را در باره برنامه‌های صلح مطرح کردند.
نادری افزود: در موارد مطرح شده اجماع نظر وجود دارد و رییسان هر دو طرف تأکید کردند که در جریان مذاکرات شکیبایی و بردباری به کار گرفته شود.
همزمان با آغاز مذاکرات صلح بین افغانستانیدر دوحه قطر در دو روز گذشته چشم و گوش افغان‌ها به دنبال مذاکرات رسمی و نتایج گفت وگوهای صلح است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/181904/طالبان--اجازه-استفاده-از-خاک-افغانستان-علیه-دیگران-را-نمی‌دهیم
بستن   چاپ