ایرانیان جهان
دولت ترامپ این بار سازمان تجارت جهانی را هدف گرفت
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 13:03:44
ایرانیان جهان - دولت ترامپ این بار سازمان تجارت جهانی را هدف گرفت
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6775543
١٦٩
٠
ایسنا / دولت ترامپ با انتقاد شدید از سازمان تجارت جهانی، عملکرد این سازمان را برای مهار شیوه‌های «غیر منصفانه» تجاری چین نادرست ارزیابی کرد.
به نقل از یورونیوز، سازمان تجارت جهانی در بیانیه‌ای گفته است که بر اساس مقررات این نهاد بین‌المللی، تعرفه‌های دولت آمریکا علیه کالاهای چینی غیرقانونی است.
این سازمان در بیانیه خود گفته آمریکا نتوانسته است علت وضع تعرفه علیه کالاهای چینی را توجیه کند.
رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا پس از اعلام نظر سازمان تجارت جهانی گفت که این سازمان، سندهایی که از سوی واشنگتن درخصوص سرقت مالکیت معنوی ارائه شده را رد نکرده است اما تصمیم‌اش نشان می‌دهد که برای اینگونه تخلفات راه حلی ندارد.
دولت دونالد ترامپ به دنبال اختلاف چین و آمریکا بر سر موضوعاتی چون مالکیت معنوی و انتقال فناوری، بیش از 400 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای چینی وضع کرد.
با این حال نماینده تجاری آمریکا گفت که گزارش منتشر شده نشان می‌دهد موضع دولت ترامپ در برابر سازمان تجارت جهانی درست بوده است چرا که این سازمان برای مهار روش‌های نادرست چین ناتوان است.
نماینده آمریکا همچنین گفت که این گزارش هیچ اثری بر فاز نخست توافق اقتصادی و تجاری میان چین و آمریکا نخواهد داشت.
بر اساس این قرار داد، صادرات آمریکا به چین افزایش پیدا می‌کند و در مقابل،آمریکا نیز از اعمال تعرفه‌های جدید روی کالاها و خدمات چین خودداری می‌کند. با این حال نماینده تجاری آمریکا معتقد است که کشورش اجازه دفاع از خود در برابر شیوه‌های ناعادلانه تجارت را دارد.
او در ادامه تأکید می‌کند که دولت ترامپ به چین اجازه نمی‌دهد تا از طریق سازمان تجارت جهانی از کارگران، کشاورزان و دامداران آمریکایی سوء‌استفاده کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/181918/دولت-ترامپ-این-بار-سازمان-تجارت-جهانی-را-هدف-گرفت
بستن   چاپ