ایرانیان جهان
تناقضات جدید مدعیان اصلاحات؛ همه برگردیم به خاتمی!
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 13:04:01
ایرانیان جهان - تناقضات جدید مدعیان اصلاحات؛ همه برگردیم به خاتمی!
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6775817
٦٠٠
١٠
کیهان / متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
روزنامه سازندگی در یادداشتی به قلم محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران به موضوع انتخابات 1400 پرداخت و نوشت: ازآنجایی‌که جناب آقای محمد خاتمی محور الفت، پیوند و وحدت نظر قاطبه نیروهای ذیل چتر اصلاحات هستند و نظر این بزرگوار تقریباً می‌توان گفتمان تمام‌کننده و سخن پایانی جمع است، تصمیم نهایی را باید از زبان ایشان شنید.
در ادامه مطلب آمده است: اصلاح‌طلبان باید حول محور ایشان جهت‌گیری، سیاستگذاری و رفتار انتخاباتی سال آینده را از ناحیه ایشان دریافت کنند و آن را مبدأ فعالیت‌های جبهه‌ای خود قرار دهند.
لازم به ذکر است که چندی پیش سخنگوی کرباسچی حزب کارگزاران حملات تندی را متوجه عارف و خاتمی کرده و گفته بود: با خاتمی و عارف تعارف نکنیم، سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان از بین رفت.
دبیر حزب کارگزاران با بیان اینکه «کار سیاسی که رودربایستی ندارد»، گفته بود: «درباره بقیه بزرگان هم همین‌طور است. حتی دیگر کسانی که شاید برای ما کاریزما بوده و شخصیت موردعلاقه ما باشند. حالا آقای خاتمی یا هرکدام از رفقا.»
کرباسچی همچنین در 22 مردادماه سال 98 در مصاحبه‌ای گفته بود «نه آقای خاتمی ادعای رهبری اصلاحات را داشته و نه جریان اصلاحات باهم بر سر رهبری این جریان توافق کرده‌اند.»
گفتنی است حزب کارگزاران سازندگی و تیم رسانه‌ای آن‌ها، بعد از انتخابات اخیر مجلس (اسفند 98) بارها به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، عارف و خاتمی انتقادات تندی را مطرح کرده است.
روزنامه سازندگی ارگان این حزب طی چند ماه گذشته در یادداشت‌هایی به نقد اظهارات خاتمی درباره طرح مجدد آشتی ملی پرداخته است.
جهانبخش خانجانی، عضو شورای مرکزی این حزب چندی پیش با بیان اینکه «اصلاحات از دولت سازندگی آغاز شد» گفته بود «محدود کردن اصلاحات به خاتمی خطای استراتژیک است»
هدایت آقایی عضو دیگر حزب کارگزاران نیز تیرماه سال جاری در گفت‌وگویی اظهار کرده بود «اصلاح‌طلبان مقبولیت اجتماعی را از دست داده‌اند و حتی اگر خاتمی هم می‌توانست نامزد شود، نمی‌توانست رأی مردم را جلب کند.»
همچنین اوایل ماه جاری، علی‌محمد نمازی از دیگر اعضای این حزب در مصاحبه‌ای گفته بود «این‌که امثال خاتمی و حجاریان یا دیگران از ورود به احزاب استقبال نمی‌کنند به این دلیل است که اعتماد به کار حزبی ندارند و فکر می‌کنند که حزب جواب نخواهد داد».

http://www.ilandnews.ir/fa/News/181929/تناقضات-جدید-مدعیان-اصلاحات؛-همه-برگردیم-به-خاتمی!
بستن   چاپ