ایرانیان جهان
کاهش 65 درصدی گردشگران بین‌المللی در نیمه اول سال 2020
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 13:04:13
ایرانیان جهان - گزارش اخیر سازمان جهانی گردشگری، کاهش 65 درصدی گردشگران بین‌المللی را در نیمه اول سال 2020 نشان می‌دهد.
باشگاه خبرنگاران جوان: تراول دیلی نیوز، آخرین اطلاعات رسیده به سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که ویروس کرونا تأثیر زیادی روی صنعت گردشگری بین‌المللی‌گذاشته است.
طبق آخرین اطلاعات، ورود گردشگران بین‌المللی‌به کشور‌ها در نیمه اول سال جاری میلادی 65 درصد کاهش یافته است. این آمار نشان دهنده کاهش بی‌سابقه گردشگران بین‌المللی است. این کاهش بی‌سابقه گردشگران بین‌المللی‌نتیجه اقدام کشور‌های جهان برای بستن مرز‌ها و اعمال محدودیت‌های سفر با هدف قطع زنجیره شیوع ویروس کروناست.
در هفته‌های اخیر مرز‌ تعداد زیادی از مقاصد گردشگری دوباره به روی گردشگران بین‌المللی‌باز شد. سازمان جهانی گردشگری گزارش داد، 53 درصد از مقاصد گردشگری جهان از اوایل سپتامبر محدودیت‌های سفر خود را کاهش داده‌اند. با این وجود، بسیاری از کشور‌ها و دولت‌ها در بازگشایی مرزهایشان به روی گردشگران بین‌المللی همچنان محتاط هستند.
کاهش شدید تعداد گردشگران بین‌المللی و کاهش ناگهانی گردشگران ورودی به کشورها، میلیون‌ها شغل را در معرض خطر قرار داده است.
بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، آمار تقاضای سفر‌های‌بین‌المللی در ژانویه تا ژوئن 2020 نشان دهنده از دست دادن 440 میلیون گردشگر ورودی به کشور‌های جهان و حدود 460 میلیارد دلار درآمد صادراتی از گردشگری بین‌المللی‌است. این رقم در حدود 5 برابر خسارت ناشی از بحران اقتصادی و مالی جهانی در سال 2009 برای صنعت گردشگری است.
زوراب پولولیکا شویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت: میلیون‌ها نفر از طریق فعالیت در صنعت گردشگری امرار معاش می‌کنند. در شرایط فعلی انجام سفر‌های بین‌المللی‌ایمن و مسئولانه در بسیاری از نقاط جهان امکان‌پذیر است و ضروری است که دولت‌ها برای رونق گرفتن دوباره گردشگری جهانی با بخش خصوصی همکاری کنند. اقدام هماهنگ کلید احیای گردشگری بین‌المللی‌به حساب می‌آید.
850 سال تاریخ گوتیک در آتش سوخت؛کلیسای نوتردام آسیب جدی دید/فیلم

http://www.ilandnews.ir/fa/News/181931/کاهش-65-درصدی-گردشگران-بین‌المللی-در-نیمه-اول-سال-2020
بستن   چاپ