ایرانیان جهان
پیشنهاد وزیر امور خارجه هلند درباره پرونده ناوالنی
چهارشنبه 26 شهریور 1399 - 2:29:01 PM
ایرانیان جهان-

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، استیو بلوک، وزیر امور خارجه هلند گفت شرایط مربوط به حادثه‌ای که برای الکسی ناوالنی وبلاگ نویس و منتقد روس رخ داده است، باید از طریق سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) دنبال شود.

بلوک در یک کنفرانس ویدئویی که بنیاد هریتیج در واشنگتن آن را برنامه ریزی کرده بود، گفت: «با توجه به مسمویت ناوالنی، که پزشکان آلمانی به صراحت گفته اند ردپای ماده‌ای ممنوعه راپیدا کرده اند، بهتر است این موضوع از طریق سازمان منع سلاح‌های شیمیایی دنبال شود تا بفهمیم چه کسی پشت پرده این حادثه بوده است.»

ناوالنی در 20 اوت هنگام پرواز از شهر تومسک به مقصد مسکو احساس بیماری کرد و هواپیمای او در شهر اورمسک فرود اضطراری انجام داد. او در حالت کما به بیمارستان منتقل و به دستگاه تنفسی متصل شد. وی در 22 اوت به کلینیکی مستقر در برلین منتقل شد. پزشکان گفتند که نشانه‌های های مسمومیت در بدن وی پیدا شده است.

پزشکان این کلینیک گفتند ناوالنی در 7 سپتامبر از کما خارج و از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شده است.

دولت آلمان اعلام کرد سم شناسان ارتش آلمان متوجه شدند ناوالنی در معرض عامل اعصابی از گروه خانواده نوویچوک قرار گرفته است. به دنبال این اظهارات، برلین و شرکای غربی اش انگشت اتهام را به سمت مسکو گرفته و هشدار دادند تحریم‌های احتمالی را علیه مسکو بررسی می‌کنند.

طرف روسی تاکید می‌کند، علاقه‌مند است این حادثه را به شکل دقیق بررسی کند و آماده است با آلمان درباره این حادثه همکاری همه جانبه داشته باشد. مسکو همچنین به این واقعیت اشاره می‌کند که قبل از انتقال ناوالنی به آلمان هیچ عامل سمی در نمونه‌های گرفته شده از وی مشاهده نشده است. برلین هیچ مدرکی را برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده است.



http://www.ilandnews.ir/fa/News/181954/پیشنهاد-وزیر-امور-خارجه-هلند-درباره-پرونده-ناوالنی
بستن   چاپ